tingeling87 Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 vi har så smått begynt å handle inn litt stæsj til babyen. stellebordet kommer til å bli en utfordring for vi har liten plass på badet, så tenkte jeg skulle begynne tidlig å kikke etter det. stellebordet kan ikke være større enn 60 cm bredt og 80 cm dypt. jeg har veldig lyst på stellebord i tre, men regner med at jeg ikke kan få tak i det. vi kan ikke ha vegghengt stellebord siden vi leier leilighet og ikke får lov til å borre stygge hull i veggen.. noen gode løsninger?
Maya_1 Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Tja, hva med: http://www.barnimagen.com/forum/thread/138557915
tingeling87 Skrevet 28. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2008 vi har vaskekjeller så vaskemaskinen står ikke på badet. dessuten er badet for lite føler jeg.. 1,40 bredt og 2,40 langt pluss dusj og vask med skapplass. plassen der stellebordet skal stå er det plass til en vaskemaskin. finner ingen stellebord med samme målene som en vaskemaskin så jeg får lete etter et bord/benk som jeg kan ha stellematten oppå eller noe.. takk for svar:)
Maya_1 Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Eller noe sånt som dette her da: http://www.babyplaneten.no/productdetails.php?product=879&kategori=19&subkategori=41 Så de i butikken (tror det var samme), de var ganske små. Nå er dette med badekar da, men mener de jeg kom over var uten. Hvis ikke ville jeg nok gått for en liten kommode fra Bohus e.l. med ei matte oppå ja. Er ikke sikker hva vi gjør selv enda men tror det blir ei matte oppå ettellerannet..
MintCondition Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Hva med et sånn vegghengt et fra Ikea eller slik? Hadde ellers tenkt å tipse om å bare ha en stellematte på vaskemaskina, men ser dere ikke har vaskemaskin på badet så... Regner med det ikke er plass til en matte på benken heller? Noen vi kjenner lagde seg stellekommode selv av en "Malm"-kommode fra Ikea som de skrudde hjul på, og la stellematta oppå. Borrelås med tape gjorde at den hang fast der den skulle
MintCondition Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Ok, ser at vegghengt utgår Da gjenstår bare tipset mitt om Malm fra Ikea!
Gjest yrild Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Hva med stellebord til å ha på badekaret? De finnes både med og uten babybadekar... Hvis dere har badekar da? Klem
temine Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Enn dette? Kanskje ikke det peneste, men kjekt med en hylle under til å ha ulike ting. Vi brukte dette sist, og kjøpte også en el plastkasser som kunne stables som vi hadde under der, hadde og oppheng vi festet på sidene til å henge opp kluter, håndduker osv. Billig i alle fall:) http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/20045205
ÅNA Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 Har også lite bad. Vil helst ikkje skru i vegger. Skal kjøpe benkeplate (kan jo f.eks. kjøpa i tre) og skru bein på. Får det dermed i akkurat den størrelsen me vil. Skal ha stellematte (frå IKEA) oppå. Badebalje dersom behov blir kjøpt på IKEA.
tingeling87 Skrevet 28. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 28. august 2008 tror vi har bestemt oss for å kjøpe stellebordet fra IKEA som heter sniglar. det er veldig enkelt og lite, men man kan jo piffe det litt opp med maling og kanskje snekre en hylle i tillegg til den som er der. tror det blir det letteste for oss:) tusen takk for mange gode tips!
isi* med liten januar spire!! Skrevet 29. august 2008 #12 Skrevet 29. august 2008 Vi har nettop kjøpt ny leilighet, med lite bad. Er badekar på det å bestemmt oss for å ha det til gullet blir litt større. Men Yrild: Jeg har lurt på sånn stellebord til å ha på badekaret. Hvor får man tak i det? Å finnes det små badebaljer som følger med som vi kan bruke til å begynne med. Når vi begynner på babysvømming går vi over til å bruke hele badekaret =). Men hvor får man tak i sånnt noe?
passilurken Skrevet 29. august 2008 #13 Skrevet 29. august 2008 jeg har funnet et på reflex. det er bare 60x80. har et par hyller under, er hvit og veldig fint. koster dog et par tusen... men jeg har det samme problemet som deg, liten plass på badet:) husker desverre ikke hva det heter. mulig du kan finne det på reflex sine hjemmesider. eller dersom du bor i sandnes/stavanger kan du ta deg en tur på kvadrat:) det var der jeg fant det:)
tingeling87 Skrevet 29. august 2008 Forfatter #14 Skrevet 29. august 2008 jeg tror jeg fant det på reflex.no og det passer perfekt, men var litt dyrt:) heldigvis en stund til fødsel så vi får tenke litt på det. takk for tips:)
Gjest yrild Skrevet 29. august 2008 #15 Skrevet 29. august 2008 Hei Isi :-) Tror de selger Geuther stellebord med badebalje til å ha på badekaret på Babykos i Sandvika. Men sjekk litt på nettet, de finnes iblandt på Finn.no :-) Klem
Gjest yrild Skrevet 29. august 2008 #16 Skrevet 29. august 2008 Men ai ai ai så dyrt.... http://www.babykos.no/index.php?valg=gruppe&gruppe_nr=400 prøv å finn et brukt et du :-) Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå