Gå til innhold

Hva skal vi gjøre...?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi sliter veeeldig med å legge 2 åringen våres. Men i det siste har det bare blirr verre, nå våkner hun vær natt og er lys våken og vill bare ligge i dobbel senga med pappa'n sin, hun skriker helt til jeg går å legger meg på sofaen. Dette er ikke bare sårende men også veldig slitsomt. Når vi skal legge hun så må hun sovne på fanget. Vi har prøvd å legge hun i sengen sin men da skriker hun til hun kaster opp. Vi begynner nå å bli veldig slitene og rådville. Noen som kan komme med noen gode forslag? Eller i lingnede situasjoner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første jeg lurer på er om hun sover på dagtid, og hvor mye? Kanskje på tide å kutte ned det?

For litt siden lånte jeg en bra bok på biblioteket, den heter Eventyr som hjelper barn. Mener at det var et kapittel i den om barn som ikke vil legge seg om kvelden. Dra og lån den, og se om det står noe lurt der.

Jeg ville veldig gjerne skrive at dere må være knallharde en kveld og bare legge henne i senga og gå jevnlig inn og roe henne og si du skal sove her i natt, selv om det tar mange timer. Men samtidig aner jeg ikke hvordan det er å ha et barn som er SÅ urolig ved leggetid, så kan liksom ikke sette meg inn i situasjonen. Men det virker litt som om dere har kommet inn i en vond sirkel med å gi etter når hun skriker. Så når dere da skal prøve å være bestemte, så skriker hun bare enda lenger, for hun vet jo at hun får viljen sin til slutt... Dere må på et eller annet vis få innprentet at dere bestemmer og dere må være mer utholdende enn henne.

Lykke til iallefall!

Skrevet

Man må være STRENG. Er egentlig ingen ting annet som hjelper.

Hadde også en som gren til hun kastet opp. Hun var 9 mnd. da.

Psykologen på helsestasjonen sa imidlertid at vi bare måtte stå på selv om hun kastet opp. Ikke ta henne ut av sengene selv om det skjedde, bare tørke opp og gå. Skriking i mange timer den første dagen, ble redusert til "bare" tre timer med skriking den andre dagen. Tredje dagen sov hun etter 10 min.

Lar jeg ungene få viljen sin ser jeg at de tror de kan oppnå det samme en annen gang også - og griner og griner til snille mamma bare ikke orker mer og gir etter. Gir man aldri etter slipper man også disse problemene, men det krever ganske mye de første gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...