InaM25 Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Noen som har erfaring med modningsakupunktur?? Pris? Og noen som anbefaler sted?? Er det for å modne babyen til å komme ut eller for å modne meg til fødsel, hvis dere skjønner?=)
blockarella Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Hei! Jeg har selv gått tre ganger til modningsakupunktur i Stavanger... Poenget med det er å modne "deg" dvs livmor, livmorhals osv og gjøre deg mer klar for fødsel - noen setter også riestimulerende nåler visstnok, de har jeg lite erfaring med. Jeg betaler 300kr per gang, hos Mamastork i Stavanger. Etter termin får vi gratis akupunktur på sykehuset... Vet ikke helt hvordan det er i Oslo, men du kan jo prøve å høre med helsestasjon, jordmor eller noe sånt? Om de kan anbefale noen? Selv anbefaler jeg å gå til noen som er skikkelig utdannet - enten akupunktør med lang (3 års) utdannelse, eller jordmor med videreutdannelse innen akupunktur. Dette fordi det også er endel punkter som man ikke skal stikke i når man er gravid, så det er greit å gå til noen som er seriøse... :-)
mama73 m/tre søte små Skrevet 29. august 2008 #3 Skrevet 29. august 2008 Mille på familieklinikken på Majorstua er utdannet jordmor og akupunktør. Kjempeflink! Har brukt henne så å si hele svangerskapet for andre plager, så nå gjenstår det å se om modningsakupunkturen har noe for seg! Koster 350 kr per gang! familieklinikken.no Lykke til!
barbabelle Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Slutter meg til mama73 her - Mille er veldig hyggelig og virker veldig flink! Og det at hun er utdannet jordmor er definitivt et pluss så kan man spørre om "jordmor-ting" når man er der også. Den første konsultasjonen koster 650 kr og deretter er det 350 kr per gang. Jeg var 35+2 første gangen jeg var der og da syntes hun det var litt tidlig å sette modningsnåler, så det får jeg først fra neste gang (er da 36+2). Og hun setter nåler for alt - fra modning (av deg - forberedelse til fødselen) til hemoroider, bekkenløsning og sopp i underlivet. Og nåler for mot og styrke...sikkert noe man kan trenge nå når det nærmer seg... Fikk også kostholdsråd og diverse andre råd fra henne basert på hennes kunnskaper som jordmor.
barbabelle Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Og litt til om modningsaku: Hun anbefaler at man starter i uke 35, men du kan også starte senere enn dette. Jeg fikk anbefalt én time i uken frem mot fødsel med mindre jeg får plager som tilsier mer behandling.
Sitronelle Skrevet 29. august 2008 #7 Skrevet 29. august 2008 Jeg har også gått på modningsakupunktur. Går til klinikk fjeld på majorstua. De er veldig kjent de også for gode resultater, men er ikke jordmorutdannet. Jeg hadde egentlig ikke så troa på det, men en sjekk nå på sykehuset 1 uke før termin, viste at jeg var fullmoden, så har nok sin funksjon. Deilig å vite for meg at jeg er moden nedentil. Var ikke det sist med nr 1, og hadde igangsetting på umodne forhold...Og det ble en hard og lang fødsel som jeg ikke ønsker å gjennoppleve.
Sørlandsjente1 Skrevet 29. august 2008 #8 Skrevet 29. august 2008 Åh, fy. Var til 3.behandling i går. Fikk beskjed om at jeg kunne få en del maserier som ikke førte noesteds hen......mildt sagt. Siden kl 10 i går og frem til kl 07 i dag morges har jeg hatt maserier med 5 min mellom. For vonde til å kalre å sove, for milde til at de har virkning på noe som helst.... Værste natta i hele svangerskapet. Aldri mer.....
InaM25 Skrevet 29. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. august 2008 Takk for alle innspill, da skal jeg bestille en time på Familieklinikken. Vedrt å prøve, er forresten i uke 37 i dag=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå