Collet :) Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Vi har en kattunge på 5 mnd. og vi fikk henne tidlig pga. moren døde, så vi har hatt henne i 3 mnd. nå. Vi begynner å bli litt lei av å ha kattesanden i yttergangen og vil snart venne henne over på å gå ute på do, men når kan dette gjøres?! Vi kommer til å sette inn katteluke i ytterdøren (da denne er gammel og skal skiftes i løpet av neste år!) Er det for tidlig at de må ut på do?? Er maaange år siden vi har hatt katt!
AO3 Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Personlig synes jeg 5mnd er for tidlig. Nå har jeg bare innekatter, men tidligere hadde jeg utekatter. De begynte selv å gå kun ute når de var 7-12 mnd ca. Vi hadde alltid kasse inne i tilfelle krise, hvis været f.eks. var så ille at han ikke hadde lyst til å gå ut, eller hvis han var inne alene en dag og MÅTTE på do. Jeg synes i alle fall det beste er å la dem regulere det selv.
Lillemus&mamma'n Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Hvis du uansett skal sette inn katteluke, kan du ikke sette sandkassa på trappa i en overgangsperiode, da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå