Noensomvetmontro Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Ser at det anbefales å ta jerntabletter når man er blodgiver men jeg får så sinnsyk forstoppelse av det. Er det noen her som er blodgivere som ikke tar jerntabletter, eller er det et must?
Gjest Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Jeg gir blod uten å ta jerntabletter ) Jeg får jerntabletter på Blodbanken hver gang jeg gir blod. De sier de skal være MYE bedre når det gjelder forstoppelse..... Men... siden det ikke er noe problem for meg å gi uten å ta jern så fortsetter jeg med det.... I alle fall inntil blodprøvene viser noe annet ) (Snakket med dem om det sist jeg ga blod og de sa det var helt ok... Ikke alle trenger tilskudd av jern selv om de gir blod)
La Perla Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 I starten var jeg med på et forskningsprosjekt der de skulle se hva som skjedde hvis blodgivere ikke fikk jerntilskudd. Så jeg tok ikke jern. jeg vet egentlig ikke noe mer om prosjektet. Men jeg følte meg helt fin, og tror ikke jeg fikk noe mangel på jern. men jeg passet på å spise mye jernrik mat, som broccoli, leverpostei, spinat osv.
Vilhabebis:) Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Bare si ifra neste gang du er der at du får forstoppelse, så gir de deg en annen type. Jeg fikk en sist som er veldig snill for magen
~sjiraff~ Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Tok ikke jerntabletter. Men kunne ikke gi blod rett etter mens for da var blodprosenten min for lav. De sjekket alltid blodprosenten min før de tappet, for den lå somregel i grenseland.
Noensomvetmontro Skrevet 28. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. august 2008 Takk for svar alle sammen! Da har jeg registrert meg!
Vilhabebis:) Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Så bra Du kommer til å få en god følelse av å gi blod. Det gjør jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå