Gjest Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Jeg ble satt i gang med ballongkateter forrige gang (17 dager før termin). Det gikk egentlig veldig greit, litt ubehagelig og litt "spreng" følelse. Skulle gå med kateteret inne til det datt ut av seg selv (hvis det ikke faller ut av seg selv fjerner de det etter 36 timer) Mitt datt ut etter 2 timer, og det var bare fint, for da går jo ting raskere! Fikk satt inn 4 tabletter (med 6 timers mellomrom) etterpå, så det tok sin tid uansett. Men ikke noe å grue seg for med kateter (du er jo oppegående og går på do som vanlig osv, noen reiser til og med hjem). Lykke til!
79fia Skrevet 28. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2008 men høres ekkelt ut da... og tabletter etterpå... skulel visst reise hjem m kateteret.. hva gjør detta kateteret da??
NormaJean Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 jeg lurer også veldig på dette, blir jeg satt igang neste torsdag, så blir det med ballongkateter ifølge legen/JM!
79fia Skrevet 28. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2008 Og jeg skal visst få det fæle kateteret på tirsdag..
Gjest Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Det går bra! Som regel er man så innstilt på å få satt igang fødselen og bli ferdig at det går helt fint. Kateteret skal gjøre deg / livmorhalsen moden og kroppen til å "skønne" at "hallo"!! Nå er det på tide og starte en fødsel. Ikke alle trenger tabletter etterpå (tabletter satt inn i skjeden). Det blir tipasset hver enkelt fødene.
79fia Skrevet 28. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2008 Takk for oppmuntringen. Er egentlig veldig klar, og det er 4,6kilosen min og.. Men hvis det viser seg at jeg er litt moden, kanskje jeg slipper ballongen og kan gå rett på piller:)
NormaJean Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 vet ikke om jeg hadde kalt det fælt da,har inntrykk av at det er bedre med ballongkateter enn gele, men dette gjelder vel hvis man er moden!
79fia Skrevet 28. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2008 BIr sikkert veldig bra, må bare ha noen timer til å venne meg på tanken. Fikk det nesten litt travelt m å ordne ting..
79fia Skrevet 28. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. august 2008 Dytter litt.. Flere med erfaringer?
babysyk venter nr 2 <3 Skrevet 28. august 2008 #11 Skrevet 28. august 2008 Dytter litt jeg også..veldig interessert i å høre om folks erfaringer med dette..skal settes igang med ballongkateter imorgen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå