Gå til innhold

5. dag over termin idag!


Snart_mamma_85

Anbefalte innlegg

Vet at det er like vanlig å få etter termin som før, men må si at nå er jeg lei avå vente. Føler at situasjonen blir mer og mer uvirkelig. Skal vi få en gutt liksom. Stakkars samboeren håper også hele tiden på at det skal skje noe han også, så vi går bare å tenker bebis for tiden.

 

Håper virkelig ikke at jeg må settes igang eller ta keisersnitt. Vil så gjerne at alt skal skje naturlig, og det an jo godt hende det gjør. Er bare så lei avå vente.

 

Flere som vil lette litt på hjertet over frustrasjon...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg deler gjerne litt frustrasjon ;)

 

Min menstermin var 20 august og ULtermin er på søndag 31 august. Etter en samtale med jordmor da jeg var på journalskrivning på sykehuset, så mente hun at menstermin var den som var mest korrekt (hun forstod ikke helt hvordan jeg skulle fått positiv test viss ikke) Og viss menstermin er riktig, så er jeg 8 dager over termin.

Men legene følger jo bare ul termin, så jeg frykter at jeg må gå helt til den 12 sept- hele 23 dager over termin..

 

Så jeg er lei og litt bekymra. Har hatt rier, murringer og slimproppen er gått, men ingenting skjer. De er lange disse dagene...

 

Hjertesukk fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet akkurat hvordan du har det nå! Jeg er selv 6 dager over termin i dag og rimelig lei av å vente. Min samboer og jeg går bare oppå hverandre og venter..... Har prøvd de fleste kjerringråd som jeg har kommet over, men de virker visst ikke på meg..... Han har det visst for godt der inne i magen min....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er like skuffa hver morgen... Er nå 6 dager over termin og like sprek! Ingen tegn til at noe skal skje. Formen er super, men begynner å bli litt utålmodig nå:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unner selvfølgelig ingen det å måtte gå over tiden, likeveld er det litt godt å vite at det finnes andre her inne :) Føler at det bare blir lagt ut innlegg fra de som har født. Trodde nesten jeg var alene her. Nå skal jeg til legen imorgen,så håper hun kan få litt fart på saker og ting. Vet ikke en gang om leger "stripper", men får se.

Håper dere andre føder snart da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... bli nesten sprø 6 dager over termin... Synes ikke d er så veldig morsomt lenger... Hadde en dovn dag i går og var en tur på st.olavs for å se hvordan babyen hadde det... Han hadde det bra men vi skal få sette igang fødselen mandag morgen om ikke noe har skjedd til da..

Legen tok stripping og i dag gikk slimproppen...HURRA den gikk dagen før på min forige fødsel så det er håp.. Var lite moden da bare 1-2- cm men ting kan fort forandre seg...

Flere fra st.olavs distrikt hær???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 dager over termindato her. Hadde menstermin den 17. og UL-termin den 26. Hadde veldig tidlig UL og veksten på embryoet stemmer overens med det ordinær UL så i uke 17. Så jeg må velge å stole på det. Men det gjør det ikke noe lettere å gå over termindatoen. Gikk 12 dager over sist også, så jeg vet hvilken prøvelse det er. Men jeg var mer optimistisk på at det kom til å skje før denne gangen, så skuffelsen var desto større da jm sa på kontrollen på mandag at det så ut som ting trengte litt mer tid på å modnes og slikt hos meg denne gangen også. Har på ingen måte noe ønske om å bli satt i gang, for det gjorde de sist og det endte i akutt keisersnitt. Ubehagelig opplevelse, og jeg har alltid hatt et brennende sterkt ønske om å få føde vaginalt. Så jeg kommer til å føle meg snytt dersom det ender i ks denne gangen også.

 

Jeg har også den følelsen av at det hele er litt uvirkelig. Det kom jo liksom ikke noe baby på den dagen jeg ventet på? Kommer den i det hele tatt liksom? Selv om jeg har vært gjennom det før blir jeg ikke noe klokere. Begynner å bli usosial også, for jeg kjenner jeg ikke tåler de som sier "går du her enda?", "du skulle ikke vært her" osv...Nei, det er ikke greit. Får bare innse at det blir septemberbarn antakeligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...