Fruen i huset Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Jeg er sauseamatør!! Anyway: Jeg skal ha en kyllingrett etterpå. Tenkte å steke baconbiter + sopp og helle fløte over for å få saus. Blir det saus god nok? Eller MÅ jeg ha kraft + evt jevning i tillegg?
Gulosten™ Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Tror jeg ville laget en slags hvit saus med jevning først, og tilsatt bacon og sopp i sausen etterpå Blir sikkert veldig godt!
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Jeg er nok ikke den beste til å hjelpe, men ser på reklame for matprat så lager de carbonara saus med bare fløte og egg, så det blir nok godt det. Syns man den blir for tynn kan man jo evt tilsette litt jevning.
Fruen i huset Skrevet 28. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2008 Ok ... Grunnen til at jeg spør, er at jeg fant denne oppskriften: http://www.aperitif.no/index.db2?id=7445, men har sett så mange oppskrifter om saus og ingen er liksom bare fløte .... Selv er jeg dreven på Toro, så ... :-S
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 ville gjort som osten.. lagd en hvisbasis saus og putta oppi det du skal ha .. og krydra litt..
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 du kan også lage sånn som du sier.. stek alt først.. så strør du litt mel i panna over bacon og soppen.. og heller på med fløte
Fruen i huset Skrevet 28. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2008 Ok Er det en fordel å helle oppi litt kyllingbuljong også? Kan jeg bruke maizena istedet for mel?
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 du kan ha oppi.. men pass på å få rett tjukkelse..derfor man bruker mel.. og ja maizena kan du også bruke..