Gå til innhold

salt suppe, farlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Her om dagen spiste jeg en suppe som var grusom salt, og nå er jeg redd det kan være skadelig for babyen. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal det være farlig?

Nå har ingen veldig godt av for mye salt i maten, og gravide får lettere vann i kroppen etc av det, men tror nok du skal spise MYE salt suppe for at du får plager av det. Og babyen får ihvertfall ingen plager.

Skrevet

Det er ikke noe skadelig for babyen, heldigvis. Men det kan være litt belastende for nyrene dine, hvis du ikke drakk nok væske ved siden av.

Apropos salt suppe - for noen år tilbake var det et par som tok livet av babyen sin ved å gi henne posesuppe hver dag. Det falt dem ikke inn at det var farlig for barnet. Ingen hadde fortalt dem at babyer ikke skulle spise masse salt, liksom.

Men det hadde jo egentlig ikke noe med saken å gjøre. Bare kom på det.

Skrevet

kos deg med saltsuppen din du, ikke farlig for bebbisen din! men er du plaget av ødemer så hadde jeg nok begrenset inntaket av salt mat for din del......

Skrevet

Puh! Tusen takk. Det er ikke det at jeg er så glad i salt suppe eller at jeg spiste så veldig mye av den, men jeg lagde meg en slags tomatsuppe(buljong og tomatpurre,ganske ok smak egentlig),men måtte ha for lite vann for det ble veldig salt. Så etterpå begynte jeg å tenke om det var så lurt mht babysen, siden jeg også har hørt om det paret som ga babyen suppe.Men så drakk jeg masse vann og satt på toan:) halve natta og tanker blir kjempe svære og skumle klokka 3 på natta liksom;) og jeg ble etterhvert livredd for å ødlegge nyrene til lille spira..jaja

Men takk for svar!

klem!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...