line## Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Jeg skal til legen i dag, er 14+1. Har veldig lyst til å spørre om han kan høre etter hjertelyden, men er det noen vits?? Når hørte dere den første gangen?
magen vokser!! Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 jeg fikk høre det da jeg var 7+3 men da var jeg på ul..
Eplejuice Fødeklar Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 jeg hørte når jeg var 12 + et eller annet sist gang
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Hei. Du kan jo spørre han. Det er litt ulik praksis rundt omkring. Her ville ikke jordmor prøve engang før etter UL. Dette fordi det er stor sjanse for ikke å finne den når man er tidlig i svangerskapet. Er jo som regel ikke noe feil med barnet, men man kan jo bli unødvendig bekymra.. Så på denne tredje har jeg ikke hørt lyden enda, fikk sett frøkna på UL og vet at alt er som det skal være. Med de to første fant hun hjertelyden i uke 18-19. Vet om de som får høre det før også..
AO3 Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Da jeg var ca 12 uker på vei... Men jordmor var nøye med å presisere før hun prøvde at det var ikke sikkert hun kom til å finne den, og da måtte jeg i tilfelle ikke bli bekymret... Du kan jo spørre. Sier legen nei (av grunner nevnt over her), så får du bare finne deg i det. Men hvis han prøver, og ikke finner den (noe som kan skje, selv om alt er helt normalt!), så må du kunne takle det. Hvis du ikke tror du klarer å få en sånn beskjed uten å få helt hetta, er det kanskje bedre å vente...
Maf og lillemann Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 jeg hørte den fint i uke 13, og legen min brukte et ganske gammelt apparat- så det er fullt mulig, men det er også helt vanlig å ikke kunne høre den. legen min sa at det kommer veldig mye an på hvordan fosteret lå (det har jo ganske stor plass ennå) på meg f.eks så hørte vi det fint først- så snudde fostret seg, og vi hørte det da veldig svakt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå