phantomet Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Dagen i dag er en slik der man henger i stroppen, og satser på at det går bra sånn alt i alt... *smiler* Det har seg nemlig slik at jeg er alene med alle 6 barna fra morgen til sene natten...med alt det måtte innebære.. Dagen ser ut som følgende: Mannen avgårde for å hente den nye bilen vi har kjøpt. Og den står nå klar i Kr. sand for avhenting..og det betød levering av ham på togstasjonen tidlig om morgenen. 2 barn sendt avgårde på skolen 2 barn levert på 2 forskjellige steder i barnehage (Smurte 7 matpakker sent igår kveld, 6 til ungene og en til mannen;)) T&T har vært med på action, men er heldigvis blide og fornøyde tross tidlig start. Så var det tid for henting av eldste gutten på skolen, for han hadde time hos legen for å sjekke en gammel skade. Deretter tilbake på skolen igjen. Hjem i en fei, for å stelle istand til tre venninner kommer innom til lunsj. Denne avtalen ble gjort for lenge siden, og det er ikke så ofte vi alle kan treffes samme dag, så jeg valgte å holde avtalen tross hektisk dag. T&T ligger nå blide og mette i dagsengen og sover mens jeg styrer rundt. Huset er ryddig, men den daglige støvsugingen måtte gjøres for gjestene kommer. Heldigvis har jeg kaker igjen fra gårsdagens bokklubb, så jeg slapp å ordne med noe søtt til kaffen etter maten. Alt er klart for en hyggelig lunsj, og jeg gleder meg. Når damene drar er det ikke lenge før de store barna kommer hjem fra skolen. Da er det lekselesing som står for tur, før det blir henting av de to mellomste i barnehagen. Middagen er allerede planlagt, så den må bare lages. Jeg har invitert Svigers fra nabohuset til å spise sammen med oss, for da får ungene litt mer oppmerksomhet og særlig 2 og 4 åringen elsker å herje med bestefar, og krever dermed mindre oppmerksomhet fra mamma. Så skal eldstejenta på trening,mens de andre bir hjemme og leker og koser seg. Klokken 19 begynner leggingen, og før den tid skal de to mellomste ha spist kvelds. Så kommer eldste jenta hjem fra trening, og da blir det 2 runde kveldsmat, før også de eldste legger seg...6 matpakker skal smøres. Innimellom her er det to små gutter som skal spise, skiftes på, koses osv osv... Og sent i natt kommer mannen hjem fra Kr. Sand. Det er vel rundt da T&T starter natterunden sin....med skrik, spising, bæsjing, raping... Noen som har lyst til å prøve seg? *ler*
Silvia Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Bøyer meg i støvet for Phantomet Selv er jeg megasliten etter å ha vært på besøk på jobben (ungdomsskole) med tvillingene. Og det er kun det jeg har gjort i dag. Det er en ting jeg lurer på, hvor mange brød går det med pr. dag i huset deres?
bøllefrøene Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 bøjer meg i støvet jeg... var alene med tvillingene i går ettermiddag og kveld.. full omgangsyke på albert og en sutrete oskar.. skiftet vel 15 bæsje bleier.. vasket spy og vasket x antall vaksemaskiner.. syns det var en tøff kveld og natt jeg.... men slår nok ikke deg! nå er pappan smittet og sitter vel bare å venter på at oskar og jeg skal bli syke.
phantomet Skrevet 28. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2008 Silvia: Ang. antall brød...*smiler* Det går to brød iløpet av en dag når vi er alle mann alle...Jeg kjøper bestandig ordentlig godt grovt brød, slik at det er mettende og sunt i samme slengen. Hadde jeg vært flink med gjærbakst hadde jeg likt å bake selv...men jeg er elendig med slikt...hender jeg baker boller, og da må jeg slavisk gjøre slik som en venninne har lært meg, for at det skal bli vellykket...
phantomet Skrevet 28. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2008 Vet du hva bøllefrøene...? Jeg synes det er mye mer slitsomt med syke barn enn det er med en travel hverdag. Jeg er takknemlig for at vi tross stort antall unger sjelden er syke her i hulen... Og så synes jeg det er fint at mannen min er en tiger på å ordne opp når omgangsyken herjer...Han gjør ingenting av hverken spying eller skifting på tøy og senger... Men det hender seg jo at det er jeg som må trå til uten assistanse, og det synes jeg er slitsomt. Føler så veldig med den som er syk...og omgangssyke er egentlig verst.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2008 #6 Skrevet 16. september 2008 Har tenkte det var vanskelig med 4 stk. Levering i barnehagen 3 stk og en på ungdomskole. Verste av alle når mannen må reise vekk helt enige! Bra at vi har menn som stiller opp! Hoorah for flinke menn
MarTo Skrevet 20. september 2008 #7 Skrevet 20. september 2008 Det er godt å lese at det er noen som har det værre enn meg.... hihi jeg har jo bare 5 barn - men heldigvis er de store selvstendige at de må bare passes på samt si "nei" til. Besteforeldre-trikset til middag benytter jeg meg ofte av:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå