HYSJ!! Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Stemmer det at man må ha med en liste over alle ordene som barna kan??? Mener jeg har hørt om noen som måtte det... Måtte du??
MintCondition Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Du skal få tilsendt den lista før kontrollen ja, som skal fylles ut. Vi fikk den først på selve kontrollen, siden vi hadde kontgroll da hun faktisk VAR 2 år, og ikke 2 1/2 som de fleste er. Lista skal fylles ut fordi de skal sjekke språkutviklingen til barnet.
Gjest Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Vi fikk en liste i posten som vi skulle krysse av på noen uker før kontrollen. Eldstemann var veldig tidlig ute med språket, så vi kunne krysse av på alle ;-) På selve kontrollen snakket hun med han om ting hun hadde på kontoret (leker etc) Testet også finmotorikken ved å be han tre en liten dukkesko på en liten dukkefot :-)
HYSJ!! Skrevet 28. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2008 Hva slags liste er det da?? Det er ikke sånn at man må ramse opp alle ordene barnet kan vel...?
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 2årskontrollen vi var på var bare en vits, og jeg følte ikke vi trengte å være der (var mao veldig skuffa, hehe). Tok mindre enn 5 minutter, hs spurte om jenta vår kommuniserte (noe hun jo gjorde, selv om hun har vært litt treig med språket) og det var egentlig det. Men regner med at om man skal liste opp alt så må man få beskjed litt før, for det er jo ikke alt man kommer på mens man sitter der - barna kan jo ofte mer enn man tror også.
MintCondition Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 En liste med ganske vanlige ord, som du krysser av i en boks ved siden av om du har hørt barnet si det ordet. I tillegg er det en rubrikk hvor du skal skrive opp de tre lengste setningene du har hørt barnet si.
HYSJ!! Skrevet 28. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2008 Ok, da er det ikke noe problem! Ble litt redd for at jeg måtte ramse opp hele ordforrådet hans... Takk for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå