Gå til innhold

Juleferie med en nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin 2. desember. Før vi visste at jeg var gravid, hadde vi tatt avgjørelsen om og feire jul hos mine foreldre. Det er 150 mil mellom oss, så det må jo bli fly. Flyturen er jeg ikke engstelig for i forhold til den lille, men vi må reise med buss i to timer også med bil (snakk om og bosette seg på stedet Gud glemte!) Det jeg bekymrer meg for er vær og føre. tenker på temperatursvigninger og at den lille ikke burde utsettes for dette... Nå er jo planen ullundertøy og annet som passer på at han er god og varm, men jeg er usikker likevel.

Mannen min er langt over engstelig og tror nesten det er direkte farlig:) Og o svigermor får nyss i dette, kommer hun vel til og "tilte", men for deres vedkommende er det flyturen som er skummelt...

Hva hadde dere gjort?

Nå er det jo også en mulighet for at jeg går over tiden og at han ikke blir født før rundt den 16, men det har jeg ingen tro på. Forrige kom en uke før, og jordmor mener at jeg nok kommer til og oppleve noe lignende denne gangen... Det får jeg ta når den tid kommer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Skjønner at du opplever dette som et dilemma. Jeg tror jeg hadde ventet litt med å ta en endelig avgjørelse, det er jo helt umulig å vite NÅ om dette lar seg gjøre eller ikke. Hvis du føder over tiden, blir jo babyen veldig liten med tanke på en slik tur.

Kanskje foreldrene dine har lyst til å besøke dere istedet? Mer praktisk, når alt kommer til alt...?

Lykke til med avgjørelsen!

Skrevet

Heisann :)

Jeg mistenker at det er nord norge dere skal til ? vi bor her, har riktignok bare 30 min til nærmeste flyplass, men ærlig talt ... vi noen og tusen som bor her har ikke tatt skade av temperatur endringer etc ... må nesten le litt :)

jeg ville heller stilt meg sp.målet om jeg ønsker å bo sammen med myyye familie i barseltiden etc... å ikke bekymret meg over været osv :) Hvordan i alle dager klarte folk seg før vår tid?

lykke til med avgjørelsen :)

Skrevet

Jeg er enig med Dreamie, hva om de kommer til dere? Synes det høres utrolig slitsomt ut å reise så langt med en så liten baby, men mest på dine vegne, egentlig.

Skrevet

Joda det er nordnorge, og jeg har overlevd der jeg også:) Jeg frykter ikke så mye temperaturendringer, for de er gjerne kaldere på østlandet enn der, men det er noe med luftforandringer, og at det påvirker sånne små. Første vintertur med eldstemann, resulterte i dobbeltsidig ørebetennelse og usettelse av hjemreise i en uke, som gjør at jeg er betenkt.

Og være omgitt av familie, er jeg høyst to gagnger i året, så det anser jeg ikke som et problem. De kan ikke komme til oss på grunn av jobbene sine....

ja ja, det blir vel ei rå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...