Gjest Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Kan man gå på babysvømming når man er forkjølet? Både vesla på 6,5 mnd og jeg er forkjølet, men jeg hadde gledet meg sånn til å gå for det er ikke så ofte vi treffer andre i løpet av uka, og denne gangen hadde vi avtalt med en bekjent som også skal... Men bør vi gå? Jeg tenker på i forhold til andre som evt kan bli smittet.. Lurer på om vesla ble forkjølt etter forrige gang.. Hun har ikke feber (holder på å få tenner også) Hmm
Gjest sagmuggen Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Jeg hadde definitivt IKKE gått. Ikke med tanke på å smitte andre, men fordi det er noe dritt å få (fersk)vann inn i øre,nese, hals systemet når man er forkjølet. Dersom man er litt tett i nesen, bihulene osv. er det bare å be om problemer etterpå.... Husker jeg hadde svømming en gang som barn, da jeg var forkjølet, det var siste gang, for å si det slik....
Gjest sagmuggen Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 .. om du ikke klarer å løse skikkelig opp i forkant med saltvannsoppløsning... kan jo være en mulighet... men avhenger jo av graden forkjølelse dette.... Ellers har jeg ingen erfaring med babysvømming, men syntes alltid det var noe dritt når folk drasset med seg dritførkjølete unger i åpen barnehage. Der satt liksom ungene med snørret rennende, og snørr på hender og overalt og klinte det rundt på leker osv. Klor i vannet er jo bakteriedrepende i seg selv, så det er ikke sikkert det er noen stor smittefare ved bading, men aner jo ikke hvor mye nærkontakt det er på sånn babysvømming da jeg aldri har vært på det selv. Ellers kan du jo ha snørrtørk liggenede på kanten og tørke når trengs? Kommer litt an på hva du føler selv dette her... er nesa kjempesnørrete og bare renner i ett sett, vil den jo fort bare renne enda mer i bassenget..
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Så lenge allmentilstanden er grei og hun ikke har feber, ser jeg ikke noe problem... Bare pass på at hun ikke fryser i garderoben! Tull henne godt inn i håndkle... :-)
Gjest Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Har bare vært der en gang før, men da var det bare en baby til og ingen nærkontakt.. Hun er ikke snørrete sånn at det renner, men tett. Tror jeg reiser ned og så får jeg heller spørre hva instruktøren syns?
Gjest Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 hei! jeg har nettopp fått brev om babysvømming, og ider står det dette i forhold til forkjølelse: Ved forkjølelse kan en svømmetime "løsne" opp litt, men denne dagen dykker vi ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå