Gå til innhold

pepsi max

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har før graviditeten vært veldig glad i pepsi max.Har drikket ca en liter i uka. Etter at jeg ble gravid har jeg kuttet ut dette pga jeg har vært redd dette vil skade nervesystemet til fosteret. Men,savner maxen veldig,og vanlig brus er ikke det samme. Da føler jeg meg så usunn. Det er jo ikke bra med for mye sukker heller.

Hva tror dere? Noen som har fått noe ekspert svar på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

LITT PEPSI MAX SKADER IKKE. DRIKKER ET PAR GLASS HVER DAG JEG OG DET GJORDE JEG SIST OGSÅ.

Skrevet

En liter i uka, er jo egentlig ikke så veldig mye da. Man skal jo være forsiktig med brus, både med sukker og kunstig søtning, og da særlig brus med koffein i.

Men på matportalen står det at en liter cola om dagen er ok, selv om det kanskje ikke er å anbefale da, så en liter pepsi max i uken tror jeg nok du kan drikke med god samvittighet:)

Skrevet

Takker for innspill.-Ja,litt burde jo gå greit,man skal jo ikke være fanatisk heller. Men,rart med det,man vil jo alt det beste for knøttet inni der.

Skrevet

drakk endel før jeg ble gravid jeg å av p max. men har kutta ut helt, det er ikke så bra hverken for din egen kropp eller fosteret.. det som ikke har en god hensikt for kroppen er ingen vits å putte i seg ofte.. du kan jo tenke at dersom du MÅ ha brus drikk cola light den er det ikke aspartam i, eller vanlig brus..går jo ann å drikke ett par glass i helgene da:) ville venta litt med å drikke så mye sånt i begynnelsen:) jeg drakk ganske mye i 8mnd sist å det gikk visst bra:)

Skrevet

Noen røyker jo under svangerskapet,så litt pepsi max bør ikke være værre enn det! ;)

Skrevet

Jordmor anbefalte meg å ikkje drikke pepsi max pga kunstige søtstoff. Men e jo masse ein ikkje bør ete/drikke. Går sikkert bra:-)

Skrevet

1 liter i uka er jo knapt et glass om dagen, går helt fint altså :)

Skrevet

Hei!

Kunstige søtstoffer er omdiskutert, og av den grunn prøver jeg å unngå dem gravid eller ei! Særlig påvirkningen på små barn er et av de områdene som er debattert.

Drikker vanlig brus, får heller begrense mengden tenker jeg. Blir jeg kun tilbudt light-brus da jeg er borte så tar jeg jo det, er ikke helt hysterisk :) Synes ikke en liter i uka høres mye ut da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...