Julia/Julie Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Jeg har 2 uker igjen til termin. Hele svangerskapet har det blitt kommentert at magen er liten (feks i helgen; "det ser mer ut som du har 2 måneder igjen enn 2 uker). Men når lege og jordmor måler, så er SF-målet helt normalt, på gjennomsnittet. Da jeg ventet nr 1, så ble det oppdaget at han var liten (2500 g) like før termin fordi en annen jordmor målte meg. Før det hadde jeg også ligget på kurven. Jeg har vært på vekstestimering 2 ganger og alt er vært normalt, men jeg er redd for at veksten avtar på slutten. Nå er jeg redd for at jeg er feilmålt denne gangen også. Er det flere av dere som har små mager, men som likevel har normale SF-mål?
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Jeg har hele graviditeten fått høre hvor liten magen min er.. Etter målene som er tatt hos legen, så er alt normalt..Tar det ganske med ro,egentlig.. d viktigste er at babyen er frisk. Alle mine søsken inkl. meg har vært små(største var 3200g ca). var selv ca 2600g.. Så jeg bare venter og ser på hvor stor babyen blir...
Lillepusen-78 Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Jeg har fått maaaange kommentarer om at jeg har liten mage. Har nå 10 dager igjen til termin. Jeg har hele tiden ligget litt over det grønne feltet på sf-mål, nå ligger jeg akkurat på det grønne feltet, helt i overkant....
*mamma t mathea - *fødeklar* Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 jeg og har liten mage. hadde det med første og har det nå. har ingen problem med å skjule at jeg er gravid. min første var 3190g 50 cm. så har ikke så mye å si på str på magen om hvor stor/liten ungen blir
lillebølla Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Henger meg på det der om at størrelsen på magen ikke nødvendigvis henger sammen med hvor stort barnet er. Jeg har tre uker igjen og synes alle kommenterer hvor enorm mangen min er. Den er også stor når legen måler SF, men så er den ekstremt spiss, så bakfra ser man ikke at jeg er gravid engang. I profil ser det helt sykt ut, for da er den så kjempe utstikkende! Men slik var magen også for halvannet år siden. Til tross for en stor og utstikkende mage, fikk jeg ikke noen kjempebaby. Under 3kg og 46cm. Har forresten ikke lagt på meg vilt denne gangen heller. 8kg eller noe og er veldig heldig med ikke noe hevelser eller vann, så da ser nok magen veldig stor ut i forhold til at jeg ellers er slank. Så ikke bekymre deg for liten mage du. Kommer helt an på hvordan babisen ligger hos deg:-)
LadyBlackJack Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Joda,har fått kommentarene om liten mage jeg også. sf-målene mine ligger under den rød streken, men innenfor det grønne...var på et tidspunkt rett utenfor det grønne,men nå er jeg innenfor igjen. Syntes det er litt deilig å ikke ha svææær mage,jeg! Kan nesten ligge på magen,og den er generelt mindre i veien. Men jeg har fått svæære lår,pupper og rumpe i stedet,jeg da... :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå