Gå til innhold

Vann i kroppen.. hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føtter og hender har hovnet opp som bare det, klarer såvidt å krøke tær og fingre. Skal det vær så ille da? Noen tips? Og ja, jeg er både i aktivitet og drikker vann, men ingen bedring av den grunn. Fingrene blir faktisk værre om jeg bruker dem, nummen og følelsesløs... :/ Er forresten 30 uker, håper ikke det blir værre ila de 10 siste liksom, hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff ja dette vet jeg alt om. :D

Det er jo tre grader av ødemer, 1, 2, eller 3, jeg er nå en 3+

Det er ikke spesielt behagelig nei, og for meg har ingenting hjulpet heller. Jeg har vært hoven siden 5.måned og det ble gradvis værre siden uke 30.

Men de sier jo; unngå kaffe, cola og salt, drikk masse vann og hold deg i aktivitet. Massasje for blodsirkulasjon synes jeg er helt fantastisk. Vondt og godt på en gang...

Skrevet

Ja, det står 1 på skjemaet mitt ang ødem, men jeg mister jo blant annet bestikk når jeg skal spise middag, klarer ikke å holde fast.. haha, jeg føler meg som en blubb!!! Og mummy, jeg føler med deg, kan bare tenke meg til hvordan du har det.. huff huff ;/ Men det kommer jo noe godt ut av det til slutt da ;)

Skrevet

Hehehe ja heldigvis gjør det det. Verdens beste premie!

De siste ti ukene har gått så fort så fort, så det er bare å kose seg med å være gravid. Det er ikke så mange gangene i livet man får oppleve dette. :D

Hvis du blir veldig plaget kan du forresten diskutere å få noe vanndrivende av legen. Har lest at det kan bli gjort hvis man dovner veldig bort i armene. Jeg tror ikke jeg hatt følelse i fingrene på fire uker, hehe. :D

Men nå er jeg jo fremme ved målstreken...

Skrevet

Kjenner meg igjen i dette ja...føles som jeg er selveste Michelin-mannen!

Har "bare" grad 1 i skjemaet mitt, men det er to uker siden og det har bare blitt mer og mer vann. Har ankler som går i ett med knærne nesten. Er 35+4.

MEN jeg har ett kjerringråd å komme med: Kjøp kjerringrokkte på apoteket og drikk 2-4 kopper ila. dagen. Synes faktisk det funker! Jeg synes den smaker best som "is-te", men her er det jo bare å prøve seg frem. Teen smaker bedre enn den lukter.

Lykke til!

Skrevet

hold deg unna salt mat iallefall, det binder vann!

Skrevet

jordmor tipset om slike støttehansker som kunne funke, får se om jeg kjøper det.. og takk for kjerringrokkte-tipset. Drikker litt vanlig te, er vel vanndrivende, men ikke sikkert det virker på den måten i svangerskap..

Haha, Michelin-mann-sammenligningen var god ;-)

Skrevet

kjenner meg igjen her...lagt på meg 22kg allerede...(uke 32) og alt er vann nesten. er utrolig hoven men likevel bare 1 på skalaen..skjønner det ikke....kan jo såvidt bruke fingrer og tær

Skrevet

i alle dager, Alex sin mamma, hva skal til for å "få mer" på skalaen da liksom... ikke at det er noe å håpe på såklart, men det høres vel ut som at du ligger på mer enn 1. Ingen lege el jm jeg altså.. hmm.. Har kg kommet jevnt til deg eller mer i rykk og napp?

Skrevet

Jeg har også masse vann i kroppen, og har hatt det i flere måneder nå. Er nå i uke 36. Legen min sa at når man skriver grad 1, 2 eller 3 på helsekortet så er det helt subjektivt. Derfor betyr det veldig lite. Han sa til meg at han så jeg hadde veldig mye vann i kroppen, men sa at det ikke tjente til noe å gi det noen grad siden det ikke betyr noenting. Jeg har også enormt tjukke ankler, hovent ansikt og nesten aldri følelse i hendene. Det vil bare bli verre og verre frem til fødselen, dessverre. Trøsten er at det vanligvis forsvinner i løpet av en uke, og det gleder jeg meg til, i hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...