Gå til innhold

Jeg har født, STYRTFØDSEL!!


Jeg er HAR FØDT!!!

Anbefalte innlegg

Jeg var inne på Ullevål natt til fredag med 2 minutter mellom riene. Så ga det seg når jeg var der. Hadde 3 cm åpning, var myk, men ikke avflatet.. Dro hjem rundt 0500 med en og annen rie som var skikkelig vond, men ikke effektive. Leverte snuppa i barnehage, og dro hjem for å sove. Hentet i barnehagen, dro hjem og slappet av, la oss tidlig. Drømte at jeg hadde rier, så har sannsynligvis sovet meg gjennom riene, for plutselig våknet jeg av rier med få minutters mellomrom, og samboeren min lurte på om han skulle ringe barnevakten. Jeg ba ham om å vente i tilfelle det var falsk alarm denne gangen også. Men kl 0340 ringte han foreldrene sine, jeg ringte taxi 0343. Satt i taxi alene da sambo måtte vente på foreldrene sine. Jeg var vel inne på mottakerrom kl 0405, og hadde 5 cm åpning. Ba om epidural, men ble forespeilet at jeg ikke kom til å rekke det. Hadde rier uten stans nå, og fikk fødestue umiddelbart. Begynte å kjenne pressetrang, men klarte å holde igjen, så gikk hjertelyden til babyen helt bort, og jordmor begynte å bli litt stressa, det kom inn lege som heller ikke fant hjertelyden, og enda en lege ble tilkalt. Jeg hadde nå 7 cm åpning og nå klargjorde de meg til krisesnitt, men jeg gikk fra 7 cm til hodet stod i åpningen på sekunder, og jeg måtte presse presse presse. Det gjorde jeg, og etter et langt press var Maximilian August ute med navlestrengen rundt halsen. Kl 0437 kom han til verden, veide 3062 gram, var 50 cm lang og 35 rundt hodet. Jeg hadde fremdeles kanyle i armen etter blodprøvetaking, så her var det dramatikk til siste sekund. Men alt gikk bra, jeg måtte kun sy et pyntesting foran. Jeg klippet navlestrengen selv!! Pappaen nådde ikke fødselen stakkars, hvem kunne vite at det skulle gå sååå fort? Snakk om styrtfødsel.. Puh..

 

Nå er jeg lykkelig to-barnsmamma!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow! Gratulerer! Hørtes litt for raskt ut, men godt det gikk bra. Kose dere masse.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...