Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Lurer på en ting... Ser mange skriver at de skal starte prøvingen da og da, måneder, halvår og nesten år frem i tid... Hva er det dere tar hensyn til når dere bestemmer dere for de eksakte tidspunktene? Skjønner jo hvis det har med jobb og skole å gjøre da, men ellers? Hvis alt ligger til rette og dere har bestemt dere, hvorfor planlegge oppstart av prøving på nøyaktige tidspunkt? Lurer oppriktig altså. Og forresten, er det noen som tenker på nårtid på året det er best å gå gravid og føde når dere planlegger?
Ayka 09+13+14 Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Det var først og fremst opp til meg når vi satt "prøvedato". Da jeg fikk meg ny jobb i vår,og har prøvetid der,så ville jeg være ferdig med den før vi hoppa ut i det..det var også viktig for meg at jeg hadde fått jobbet der en stund,og fått blitt kjent med folk... Hadde det vært opp til sambo,så hadde vi begynt for lenge siden Men jeg synes (eller begge to da) det var greit at jeg hadde fått meg fast jobb først,samt at VI hadde passert "et å sammen" før videre planlegging:p Nå kan det jo ta litt tid fra men prøver til man blir gravid,men det KAN jo også skje på første forsøk...det er det som er hovedgrunnen til at vi har ventet til nå Jeg har nå jobbet nesten et halvt år i jobbe,og det er nå på tide å begynne å prøve Hvis jeg blir gravid på første forsøk,så har jeg termin i begynnelsen av juni...aller helst ønsker jeg meg et høst-barn (sept./okt.),men det er ikke så viktig. Det er uansett vanskelig å planlegge nøyaktig dato for når man Skal bli gravid,og nøyaktig når man skal føde...er vel ingen som kan si at i morgen SKAL jeg bli gravid slik at jeg får en junibaby...? Værste tidspunktet på året å gå gravid må vel være i midten av juli når gradestokken viser 30varmegrader,og det er heeeeelt vindstille ute?
KarLuc +1? Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 jeg må si meg enig i at det er ikke så kjekt å gå høygravid når sommeren står på som værst.... Fikk 1. jenta i midten av august. Fikk ikk nyte sommeren det året. satt for det meste inne, for blei så hoven å full i vann pga varmen. var ikke så veldig kjekt.. Så no er planen å starte prøvinga rundt jul, eller over nyttår.. så det event blir et høst/vinter/vår barn :-p man vet jo aldri.. hehe
Anonym bruker Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Det er nettopp derfor jeg har lagt mine tre barn før sommerstid, for jeg har aldri hatt lyst til å gå gravid om sommeren;)
LilleMagen Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 Jeg skal ALDRI MER få barn i januar måned!!! Vi hadde prøvd lenge uten å bli gravide, men plutselig så ble jeg det. Fikk termin den 16. januar. Fødte den 8. Det var et HELVETES styr, masse masse folk og fødende som ikke fikk rom, osv. Helt kaos. Den 8. januar så var det allerede rundt 28 stk som hadde født, og folk måtte ligge på gangen, osv. Og jeg som var syk, fikk blodpropp - jeg ble bare gjemt og glemt. Var nesten INGEn som hjalp meg med barnet mitt, og jeg låg der i svime i 5 dager før de vurderte å ta blodprosent på meg. Da var den ganske så langt nede og jeg måtte få 2 blodoverføringer. Så neste gang skal jeg gjøre alt for å unngå å bli gravid slik at jeg får termin i slutten av desember - beggynnelsen av januar, eller midt på verste sommeren. Og så må vi vente litt med prøvingen fordi jeg ikke kan få barn neste år, pga blodproppfaren. Kroppen min må hente seg litt inn igjen etter alt styret. Jeg ble kjørt helt ned i bakken uten at noen brydde seg - så nå må jeg streve for å komme meg i normal form igjen !
trippeltopp Skrevet 9. september 2008 #6 Skrevet 9. september 2008 Hos oss er det utdannelse som veier tyngst. Det er ikke et must, men jeg har veldig lyst til å ta ett år til før vi får nummer to. Vi har en litn en på 8 mnd. fra før, og vi synes også det er godt å gi han litt god alenetid sammen med mamma og pappa før han må konkurrere med søsken om oppmerksomheten. Samtidig vil vi ikke ha for stor aldersforskjell på de, så må finne en balanse der. I tillegg ønsker vi mange barn, noe som også har litt å si - da kan vi ikke vente mange år mellom hver. Vi har ikke tatt hensyn til når på året jeg kommer til å gå gravid... men jeg må innrømme at jeg godt kan unnvære å gå høygravid midtvinters denne gangen. Ingen klær passet sist, så det ble real kaldt
Villemo&Pjokken Skrevet 10. september 2008 #7 Skrevet 10. september 2008 Vel, gutten blir 3 neste år, og vi synes det er på tide med søsken. Vi har begge fast jobb, og føler oss klar. Håpet på vårbaby, da jeg skal begynne å gå skole etterhvert, men ser ut til at skolen muligens blir utsatt litt.. vi får bare se hvordan det går. Startet prøvinga i juli og slo til på 1PP, som endte i SA, så nå venter vi på at kroppen skal bli i normal gjenge igjen. Men jeg må innrømme at det frister ikke å gå høygravid i juli
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #8 Skrevet 10. september 2008 Jeg har en gutt på snart 4 år fra før, så har tenkt mye på å få en til slik at jeg er hjemme på svangerskapspermisjon det året han begynner på skolen =)
Anonym bruker Skrevet 10. september 2008 #9 Skrevet 10. september 2008 Vi klarer ikke bestemme oss..høst, vår, sommer eller vinter, hva er best?? Har en på 4 år, så beg el å haste litt med en til.. Fikk i oktober sist..koseligt det, var ikke plaget med sommervarmen da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå