Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Hei. Legen min regner hele tiden alt utifra siste mens og ikke fra UL-terminen. Noen som vet hvorfor at legen ikke skifter termin? Jeg føler jo at legeterminen stemmer mest, men likevel.. blir så usikker..
Herkules Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Legen min sa også at han gjorde det siden jeg var så sikker.(nå viste det seg at det ikke ble noen forskjell da) Jeg tror han bare gjør det i forhold til kontroller osv. At du skal få hyppigere kontroller fra den uken du mener du er i og ikke ul-terminen Desuten så vil han da kunne følge deg litt ekstra opp om du går over mensterminen din Er det store avviket da?
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 28. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2008 Det er ikke så veldig stort avvik. Det er snakk om 2 uker. Men for meg som venter så fælt, så føles det masse med å gjerne måtte vente 2 ekstra uker.. hehe
Herkules Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Jo men to uker er jo litt. Om man tenker at man er regnes som oovertidig 2 uker etter ul-termin så vil du være 4 uker over engen termin, Litt greit at legen din da passer litt på. Jeg vet at det er mange som får endret terminen sin og at det er slik at vi er "programert" til litt ulike lengder på svangerskapet. At et svangerskap bergnes til 282 dager er fordi det er snittet av alle fødende. Om mensterminen din er før ul terminen så kan du jo være glad legen følger den Om det er omvendt så vil du få oppfølging for overtid før.
Bamse&baby+spire*fødeklar* Skrevet 28. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2008 ok. høres jo veldig fornuftig ut:) tusen takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå