Diana,LucasogLeo Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Jeg er 19 år, har en sønn på snart 9 mnd og har bare fullført første året av vgs. Jeg og min samboer vurderer nå å få en til. Jeg ville egentlig fullføre vgs før jeg fikk en til, men jeg har ikkje peiling på hva jeg vil bli, så da bler det bare et bortkastet år på skolebenken. Så jeg tenkte jeg kunne være hjemmeværende og jobbe deltid på kveldstid. Også eventult ta kurs over nettet eller noe. Hva syns dere om den ideen?
Diana,LucasogLeo Skrevet 28. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. august 2008 Men jeg har jo ikke peil på hva jeg vil bli. Er ikke vits å gå tilbake til skolebenken bare for å være der.... hm.. Men nettstudier da? Noen som har erfaring?
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Jeg syns dere skal gå for det hvis det er det dere føler er det rette:-) Du har så absolutt ikke dårlig tid når det gjelder verken utdanning eller å få nr 2! Når du alikevel er så usikker, så er det som du sier bare dumt å gå tilbake til skolebenken igjen. Da er det bare å bruke tiden til å etterhvert finne ut hva du vil:-) Ang. nettstudier så har jeg ingen erfaring, men jeg vil gjerne benytte med av denne løsningen selv.. har bare fullført grunnskolen jeg da, siden jeg fødte da jeg var 16! Vi har en sønn på 11 mnd, å jeg er ikke klar for å begynne på skole enda. Aner heller ikke hva jeg vil bli. Har også en del dårlige erfaringer med skole, så har veldig lyst å studere over nett.. så hvis du får vite noe om det så let me know da:-) Masse lykke til med valget!!:-)
Synne&TheTerminator Skrevet 29. august 2008 #4 Skrevet 29. august 2008 Bortkastet år på skole benken?? Sorry vis jeg blir litt direkte, men det er jo bare dumt. Du kaster jo ikke vekk et år!!!!!! du må jo ta det før eller seinere! nei vettuka! Tro meg, jeg går på videregående nå, første året, har et barn på 15 mdn, å det er ikke lett. Men må man så må man.
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. august 2008 #5 Skrevet 29. august 2008 enig med deg altså.. det er defentivt ikke bortkastet. jeg har akkurat begynt på 2året mitt etter 1års permisjon å jeg vet heller ikke hva jeg vil bli. men om du forhører deg rundt er det myyyye lettere å få jobb om du har vidergående altså!! tror meg. å uansett en gang må du jo ta det. det er ikke lett, har en 1åring som er ganske aktiv å det går i 100 etter skole og barnehage å tanken på 2. uff nei det tror eg vil bli hardt..
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 29. august 2008 #6 Skrevet 29. august 2008 er snart 18 foresten
-ak- Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 hei du. her er vi i samme situasjon som dere. men har gått 2 år videregående da, men aner ikke hva jeg vil bli lengre. er 19 år med ei datter på 10 mnd. planen her er og komme seg i jobb nå så fort som mulig og når jeg da har jobbet i 6 mnd så har jeg planer om og bli gravid igjen for da har jeg opparbeidet fødselspenger:) er ganske enig med deg i at det er faktisk bortkastet hvis du nå går skole og velger ei linje du ikke er fornøyd med som du ikke kommer til og bygge videre på likevel, for det gjorde jeg. anefaler deg bare og gjøre det som føles riktig for dere:) du er jo tross alt kun 19 enda og har mange år fremfor deg. jeg fikk faktisk beskjed fra helsesøster om at hun anbefalte og vente et år med studie, så er jo egentlig ikke så sumt.. lykke til foresten:)
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 hehe, bortkastet? vgs er aldri bortkastet, vil si det er ett absolutt must. uten vgs, svært få muligheter videre, men hvis fremtidsutsiktene dine kun er å stå i kassa på rimi, så skjønner jeg tankegangen, men det blir kanskje litt ensformig hva? good luck
Diana,LucasogLeo Skrevet 31. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 31. august 2008 Jeg har jo tenkt meg tilbake til vgs etterhvert, men vil finne ut hva jeg vil først. Jeg har allerede hoppet av et år fordi jeg valgte helt feil linje. Jeg vil ikke gjøre det igjen. Vil være sikker på at jeg har valgt rett linje, når jeg begynner igjen.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 1. september 2008 #10 Skrevet 1. september 2008 Enig med flere over her, vgs er ikke bortkastet, og du trenger jo ikke å "bli noe" på vgs heller, men du kan gå videre på høgskole o.l. Siden du har litt tid igjen på vgs, så trenger du ikke bestemme deg nå, men heller bruke tiden på å finne ut hva du vil videre ETTER vgs:) Jo lenger du venter med å ta en utdannelse desto vanskeligere blir det, og det blir ikke noe lettere med 2 barn! Jeg går selv på vgs, er litt eldre enn deg, har et barn på 2,5 år og jeg skal bli ferdig på høgskole før jeg får flere barn.
linepetrine Skrevet 1. september 2008 #11 Skrevet 1. september 2008 Hvis du bare har et år igjen av videregående synes jeg at du skal ta det nå. Så er du ferdig med det. Du kan både føde flere barn og studere senere Tenk hvor fort et år går, og dersom du synes det er kjedelig, så hold ut i alle fall dette året. Er sikker på at du klarer det
Gjest Skrevet 1. september 2008 #12 Skrevet 1. september 2008 jeg synes ikke vgs er bortkastet selv om du ikke vet hva du vil videre. Jeg synes tanken på å fullføre vgs med 2 barn høres slitsomt ut. Men det må dere finne ut av om det passer eller ikke. Jeg ville ventet. er selv 20 med datter på 6 uker. Har tenkt å gå ferdig høyre utdanning før vi får en til, selv om jeg vil ha to tette. tror ett barn til blir veldig mye mer arbeid enn man ser for seg..
Diana,LucasogLeo Skrevet 2. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 2. september 2008 eg har 2 elle 3 år igjen på vgs. Alt etter vilken linje jeg velger å gå på..... Hadde d bare vært 1 år igjen hadde jeg selfølgeig fullført før jeg hadde tenkt på ny bebi
mamma__lita Skrevet 24. september 2008 #14 Skrevet 24. september 2008 Hei. Jeg er 21 år gammel og har ei jente på 2 1/2 år. Jeg avsluttet min skolegang før jeg ble gravid, fordi jeg ikke viste hva jeg ville bli og jeg følte at det jeg begynte på ble feil. Jeg angrer ikke på mitt valg. Det er klart at jeg skulle ha fullført skolegange, bare for å ha fått generell studiekomp. men jeg har tenkt å ta det som et nettstudium. noen plasser velger du selv hvor lang tid du vil bruke på studiumet. og det passer jo kjempe bra når man har småbarn ; ) Men jeg kan anbefale å få fullplass til sønnen din, han får et helt annet syn og oppførsle rundt andre barn, til nr to kommer. og så får du litt tid for deg selv, lille ny og evt. studie=) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå