Gå til innhold

Når barna har byttet fra liten til stor avdeling...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere hatt noe info/foreldremøte før dette har skjedd? Type hilse på nytt personale, bli kjent med evt andre rutiner osv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vi hadde ikke det.. men kunne trengt det.. Storbarn avd,., er jo fra 3 år.., mini byttet over dit når han var 2.5 år.. Og det har skapt litt dilemma for oss pga de forventer like mye av han som de som er 4 år f.eks .. Og jeg synes det blir feil .. De vet jo heller ikke hva hans vaner i hverdagen er.. Så jeg tenkte jeg skulle prate litt med de en dag.. =)

Skrevet

Nei, det hadde vi ikke....men det var planer om det.....men det ble ikke noe av :o( Og som selv ped.leder ble jeg veldig skuffet fordi man har jo litt spm og vil gjerne se det nye personalet på den andre avdelingen før barnet starter opp. Vet i alle fall nå hvordan jeg skal gjøre det når jeg selv kommer tilbake til jobb.

Skrevet

Dette er en bhg med 6 avdelinger bare så det er sagt.

Skrevet

Vår bhg er liten (20 barn på storbarn og 10 på småbarn), og de går mye sammen uansett, så vi hadde ikke noe ekstra møte da datteren vår ble flyttet over nå i august. Hun var også 2 1/2 år.

De ansatte rokkerte samtidig, så hun har de samme voksne å forholde seg til nå som på storbarn, har bare byttet primærkontakt :)

Vi fikk et skriv om litt endring av rutiner her for litt siden, at de endret litt på spisetidene og at turdag var på tirsdag istedetfor onsdag. Syns vår bhg er veldig flink til å gi oss informasjon!

Skrevet

Vår datter begynte på ny avdeling i høst- etter å ha fyllt 3 i sommer. en naturlig overagang som alle var inneforstått med. Men vi har jo hatt møte med nye avdelingslederen etter et par uker på avd. - det var veldig bra. og så snakket vi jo med de på innkjøring osv. og har selvfølgelig en løpende kontakt om små og store ting..

dette var vel egentlig ikke til hjelp- men hvis du ikke er konferert før barnet ditt er plassert på en ny avdeling - så synes jeg det er litt rart.

snakk med BH.

Skrevet

Ja jeg savner litt kontakt jeg også. Det har jo vært sommerbarnehage så sånn i praksis har vi jo levert henne på den avdelingen siden før sommeren, og vi er heldige at pedleder fra småbarnsavdeling fulgte med over på storbarnsavdelingen, men de andre aner vi jo ikke hvem er. Dvs jeg har skjønt det litt mer nå selv om ingen av de to andre har tatt initiativ til å håndhilse og presentere seg (ikke det at jeg har gjort det selv heller, men syns initiativet bør ligge hos personalet). Men det er jo en forholdsvis stor overgang ifht hva oppmerksomhet og hjelp barna kan "kreve" av de voksne, så jeg hadde syns det var fint med litt opplysning om forventninger osv.

Skrevet

Hos oss var det en "velkomstkveld" for foreldre og barn før sommerferien. Der gikk de gjennom litt praktiske saker, alle fikk hilst på hverandre osv. Ca en uke etter oppstart hadde vi oppstartsamtale med avdelingsleder. Der vi gikk gjennom ting vi mente det var greit at barnehagen viste om, fammilieforhold, yndlingsleker, vaner, allergier osv. I tillegg fortalte avdelingsleder litt om hvordan han oppfattet jenta vår og sjekket at det var omtrent riktig. Fungerte fint virker det som.

Skrevet

Vi var ikke på noe møte før det skjedde. Personalet viste jeg hvem var og hadde snakket med dem. Meeen det er vel rett og slett fordi jeg bruker litt tid på å snakke med de ansatte i bhg. uansett hvilken avd. dem tilhører når jeg henter minsten. "Kjenner" egentlig de fleste i bhg..

Det eneste vi savnet veldig når minsten begynte der var opplysninger om rutinene dems. Det tok 3 uker før vi fikk noen info (skriftlig) om det. Til da hadde vi spurt og gravd om det meste tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...