Gå til innhold

Hærlighet da jenter....!!!!!!!!!


Tisi

Anbefalte innlegg

Hvordan i all verden får dere ungene til å sove sammenhengende i 10-13 timer på natta????? Dette er tredje gang jeg blir mor, og jeg ammer i alle fall tre/fire ganger fra leggetid til morgen (legger seg 19.30 og står opp 07.30).

Han sover i egen seng,har vinduet åpent på soverommet(friskt og godt) bader før leggetid, og har rutiner gjennom hele dagen. Jeg prøver flere ganger gjennom natten å kun gi smokk, men puppen må han visst ha alikevel.

Gi meg noen tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke, tror ungene rett og slett er forskjellige:-)

 

Min første skulle ha mat annenhver time døgnet rundt, og den andre kan sove hele natten, fra 19-tiden til 6-7 tiden. Oftest blir det mating en gang i løpet av natten da.. Kan det ha noe å gjøre med hvor store de er? Førstemann var veldig liten, og nr 2 er stor. Tenker at hvis de ikke er så store er de mer gira på å spise..? Men aner ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet egentilg hvorfor han sover så mye jentene gjorde det ikke.

 

Ammer han mellom 20-21 da er han mer iverig enn ellers på dagen bruker lengere tid å klager hvis han ikke får på begge sider.

 

skifter på han , bader eller dusjer han . legger han våken i senga

 

ca 2130 - 22. da sover han til 6-7 tia.

 

i dag var han ferdig med "frokost" ca 7 la han i vogna for å gjåre ferdig søsterne til skolen å sende de på bussen . da de dro sov han og det gjør han ennå jeg venter han vokner snart

 

Har egentlig ikke så mye rutiner etter klokka han styrer det mye selv, hvis vi eller jeg skal noe så gir jeg han mat før vi drar vis der er en stun sidet sist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine tre har sovet over fra de var noen uker gamle. Alle har fåt mme da, men det har vel ikke noe å si, det er jo mange som ammes som også sover over, så det er nok bare tilfeldig da? Men godt er det :)

Hun her sover forresten i bagen enda....Skal snart prøve å legge henne rett i senga, så det blir jo spennende;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok gutten ordnet selv- men han er veldig stor (veier vel mellom 9-10 kg nå tenker jeg) så han er fornøyd når kvelden kommer. Av rutiner bader vi han først, og deretter blir det mat. Han spiser oftere på kvelden slik at han er skikkelig fornøyd når han blir lagt i senga si. PS: fullammer og har ikke gitt mme... Han sover i snitt 10 timer pr natt uten å våkne... Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leon sover 13 timer om natten, uten å våkne. Vi gjør vel ikke noe spessielt, er veldig mye med han på dagen, leker å går tur med han på bæresele, så han "slites" godt ut da. :)

Ellers så bader vi han, og gir han en stooor flaske NAN (180-200ml) og gjerne litt grøt før han legger seg (han begynte med grøt når han var 3mnd).

Leon sover også i egen seng med åpent vindu.. :)

 

Har desverre ingen fatastiske tips, har vel bare flaks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Det er 3 gang for meg også og ingen av barna har begynt å sove så lenge på natten så tidlig nei. Mm er jo lettfordøyelig så de trenger vel det oftere. Her ammes det også ganske ofte på natten. Etter at hun har fått mat første gang på natten, så blir det 2 timer mellom. Hun legges mellom 20.00-22.00, våkner første gang mellom 00.30-02.30. Det blir bedre etter hvert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

vi har en gutt på 3mnd.ibeg. våknet han 2 ganger på natten,men nå sover han alt fra 9-12 timer.Vi har lest babyguiden og følgt en rytme som sier mat-våkentid og soving. Ved å gjøre det g ikke vekke på natten så har d kommet av seg selv. Nå sliter vi bare med å få lagt han tidlig nok. Men i dag sovnet han 20.30.Da har vi ennåen del kveld igjen ;)

 

Rutinen virker absolutt !!

v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen gode tips, da det ikke er særlig med søvn å få her heller... Ser ut til at det kan være veldig forskjellig hvordan babyene sover. Jeg har en stor gutt. 4 mnd - snart 8 kg - fullammer. Han våkner annenhver time heeele natten, gråter, gaper og virker sulten hver gang. Vi skal prøve ut med bittelitt grøt nå, ellers fungerer jeg rett og slett ikke snart.. Blir vel også bedre etterhvert uansett... Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...