Gå til innhold

Rar svigerfamilie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig glad i svigerfamilien min, men synst de er så merkelige når det kommer til gaver. Med andre ord...vi får ikke gaver. Greit at jeg ikke får noe til min bursdag, men hva med barna? Ingen julegave, ingen bursdagsgave- ingenting! Mannen fylte nettopp året - han fikk ingenting!

Vi var i utlandet å feiret, men hans egen mor kunne da gitt en gave for det om. Min mann har flere søsken - og ingen gir bursdagsgaver til sine nevøer. Er jo nesten skammelig mener jeg.

Vi bor ikke i samme fylke, men vi inviterer jo alltid alle. Har forståelse for at de ikke kan komme, men hva med å sende et kort.

Det hadde også vært så hyggelig å få en liten oppmerksomhet når de ble født, men de gadd ikke å ringe for å si gratulerer en gang.

Jeg vet dette ikke er normalt. Skulle jo tro at min svigerfamilie er med i en sekt, men det er de jo ikke.

Det som er så vanskelig er bare at jeg føler at de to guttene mine er til bry.

Så til spørsmålet mitt: Bør jeg bare la meg selv falle ned til deres lavmål? Nå fyller svigermor året....og dette året har jeg ikke lyst til å kjøpe noe til henne. Jeg ble selv 30år i år, men fikk ikke en telefon av henne en gang. Føler vi gir og gir, mens svigerfamilien bare tar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikker på at de ikke er i en eller annen sekt??? Høres virkelig sånn ut...

Hadde definitivt ignorert svigermors bursdag, ikke ringt henne en gang. Så får dere se om hun reagerer på det i det hele tatt...

Skrevet

oi, det var litt spesielt. Jeg vet at mange slutter å kjøpe julegaver/bursdagsgaver til nevøer/nieser når de blir så og så gammel, men å ikke gi til sin egen sønn var jo veldig sært..

Prøv å la vær å kjøpe bursdagspresang til svigermoren din da, men du vil sikkert ikke føle deg så bra etterpå kan jeg tenke meg..

Skrevet

I vår slekt gir vi ikke gaver til voksne. Det er heller ikke alltid barna huskes på bursdager, ofte gavene kommer ved en senere anledning. Ved runde dager der man blir bedt i selskap, får også jubilanten en gave, ikke ellers. Ringe gjør man dersom man husker det. Dette gjelder alle veier hos oss, derfor synes jeg det er rart at de ikke engang ringer deg når dere er så flinke med å være oppmerksomme på dager selv. Tips: hos oss er gavespørsmålet tatt opp i både min og mannen sin familie, slik at alle vet hva man forholder seg til.

Gjest Zima *pergo*
Skrevet

Jehovas vitner feirer ikke bursdag eller jul. Ser egentlig ikke noe rart med det.

Du sier svigerfamilien din er koselig.. Men de gir dere ikke gaver? Så da er man altså rar om man ikke gir deg gave? Spesielt.

Skrevet

De er rare fordi de ikke gir barnebarna eller sin egen sønn gave!

Jeg trenger ikke gave! Stor forskjell der!

Hvilke besteforeldre gir ikke julegave til sine egne barnebarn????????

Hvilken tante sender ikke bursdagskort til en 3-åring????

Poenget er at de tar og tar, men aldri gir tilbake. Synst det er rart, merkelig og egoistisk ja. Utenom dette så er jo svigerfamilien grei nok den.

Ellers vil jeg påstå at Jehovas Vitne også er rare, men det er jo en annen diskusjon.

H.I.

Skrevet

Jeg er helt enig med HI at det er veldig spesielt å ikke gi i allefall barnebarn jule- og bursdagsgave. Nevøer og nieser også, om man ikke er så mange at man er blitt engige om å la det være. Hva synes mannen din da? Har de aldri gitt hverandre gaver i den familien?

Skrevet

Synes ikke det er rart å ikke gi sin voksne sønn gave, medmindre han er dårlig stilt og ikke har egen inntekt.

Enig ang barnebarn og tantebarn. Eller onkelbarn for den saks skyld.

Tar og tar? Tar de noe fra deg? Det er du som velger å gi, vil tro du ville blitt kraftig fornærmet om de ikke ville ta imot. Gaver gir man fordi man ønsker å gi, ikke fordi noen forventer å få. Kanskje det er derfor de ikke gir gaver til dere....

Enig i av Jehovas Vitner er rare;)

Gjest Zima *pergo*
Skrevet

Det tenkte jeg også da min far ikke ga meg gave til 22årsdagen, men så tenkte jeg, jeg er tross alt over 18. Jeg er ikke en liten drittunge som trenger gaver lenger.

Skrevet

Min mann er eldst og har aldri fått noe av sin familie. Men er oppdratt til å gi. Jeg er sikkert den eneste på jord som gir gaver - og forventer at iallefall barna skal få en bursdagsgave. Å komme i selskap uten gave er uhøflig (han søster på 22år). 3-åring bryr seg ikke ennå, men det vil komme en tid han vil lure på om han har gjort noe galt når de kommer uten julegaver. Man får jo ikke gaver av nissen om man ikke er snill.

Synst bare det er så smålig. Hvor mye koster noen såpebobler liksom.

De har ekstremt god råd....det er veldig rike.....nå vet jeg hvorfor. De er egoistiske!

Man kan ikke unngå å tenke tanken om at de kanskje ikke er glad i barna vår. Min mann har tatt opp det vi kaller et problem, men det er bare blitt mange unnskyldninger. Hans bror ble så fornærmet da vi etterlyste litt mer respons fra ham at de har ikke hatt kontakt på over 1år.

Spørsmålet mitt i hovedinnlegget var jo bare om vi bør kutte ut gavene vi gir til dem. Og jeg takker for alle svar jeg fikk på det spørsmålet. Har bestemt meg for å ikke gi dem mer gaver. Ja, jeg gir gaver og forventer å få noe tilbake til barna. Min svigermor kan komme en lørdagskveld her med egen godtepose - og sier selv til barna at de må kjøpe sitt snop selv. Hun vil ha sitt i fred. Noe er jo ikke normalt er!

Min svigerfamilie kan ikke dele eller glede andre. Synd,men sant!

Og det er ikke snakk om å ikke ta imot det vi gir - de vil ha alt!

H.I.

Skrevet

Huff. Det høres virkelig merkelig ut. Skulle tro de syns det var gøy å gi gaver til barnebarna eller nieser og nevøer og se de lyse opp!

Jeg syns ikke det behøver å være dyre gaver for barn har jo så mye nå til dags, men såpebobler (som du sier) eller fargestifter o.l gleder barn lenge. Og det beste er jo spenningen med å pakke opp gaven. Svigerfamilien din går glipp av mye glede vil jeg si.

Skrevet

Dette er jo helt merkelig. Jeg hadde ikke giddet å gi dem flere gaver, nei. Greit nok at de ikke gir gaver til voksne, men man kan jo ringe og gratulere, i hvert fall. Og man gir jo bursdag- og julegaver til barnebarna. Har aldri før hørt om noen som oppfører seg sånn.

Skrevet

Hadde jeg vært deg så hadde jeg sluttet tvert å gi gaver til svigerfamilien.Syns det høres sprøtt ut.

Men er svigermoren din vant med å få gaver fra deg til sin bursdag? Da syns jeg du skal la det være denne gangen og se om hun sier noe.

Skrevet

Gir dere til dem,da?

Merker meg at mange bare vil HA, men ikke gir selv.

Skrevet

Ja, hvis de ikke gir kan dere kutte ut. Helt klart.

Jeg har en sånn farsside i min familie. Får ikke brusdagsgaver av pappa, men jeg gir likevel til dem. Fordi jeg ikke vil synke ned på deres grådige nivå gir jeg likevel noe til dem.

Skrevet

Ikke jule og bursdagsgaver til barnebarna?!!!

Høres merkelig ut. De fleste opplever det vel motsatt, at besteforeldre lesser dem ned med leker, så det nesten blir for mye av det.

Jeg hadde droppet noen gave til henne.

Har de andre barnebarn? Kjøper de gaver til dem?

Skrevet

Sitter hun en lørdagskveld og gomler smågodt og nekter å dele med ungene??

Kødder du?

Tror svigermoren din er litt sprø.

Skrevet

Vi har samme problemet her med svigerfamilien min -ikke så ekstremt kanskje, men i nærheten.

Vi har sluttet å gi gaver dersom vi ikke blir bedt. Men ungene får alltid! Vi vil ikke belaste ungene deres med noe, bare fordi de voksne er litt tette ;-).

Vi får sjeldent noe tilbake, men forrige julen hadde faktisk det eldste søskenbarnet til barna mine kjøpt gaver til barna mine selv!? det var jo vanvittig koselig!

Jeg vil ikke stupe ned på deres nivå når det kommer til barna. Min familie veier dessuten opp for manglende gavegiverglede hos svigerfamilien :-)

Skrevet

Jeg hadde vært dypt skuffa over henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...