Gå til innhold

Hva er "å leve livet" for dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt inspirert av et annet innlegg her om single venninner som mente at å leve livet er ensbetydene med å feste og gå ut, fordi det er det de synes er gøy.

Hva er å leve livet for dere og har dette endret seg etter at dere fikk barn?

Tror nok det er mange ulike oppfatninger ute å går på hva som oppleves som gøy, verdifullt, viktig osv. Jeg har aldri vært noe festmenneske og synes ofte det er mer kjedelig enn gøy å gå på byn, da synes jeg "å leve livet" mer er å tilbringe mye tid med de jeg bryr meg om i passende omgivelser, f.eks med barna i akebakken om vinteren, med mannen på terassen med et glass vin og noen tepper på kvelden, med noen gode venninner hvor vi spiser en god middag og slarver, med mamma på en shoppingtur, å reise litt rundt og oppleve andre kulturer, få til det man vil på jobben, stoppe opp en regnværsdag og kjenne dråpene mot ansiktet og kjenne at man virkelig lever, lukke øynene og lytte til bølgeskvulpene en varm sommerdag.... For meg er dette å leve livet. Og det har faktisk ikke forandret seg så veldig etter jeg fikk barn, var vel kanskej også derfor jeg er en av dem som passet til å få barn i relativt ung alder, fordi festing og å gå på byn, shoppe masse, gå på kafe hyppig osv ikke gir meg noe særlig uansett og derfor heller aldri ble et savn.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det har forandret seg!! Jeg har vært det stikk motsatte av deg...

Nå er å leve livet for meg å kunna ta seg en dusj som varer mer enn 4 minutter uten å bli forstyrret av unger som skal på do, en bleie full av dritt, en samboer som ikke finner noe på kjøkkenet osv.

Bruke lang tid og bare stå der, uten å ha et mål og en mening...

Skrevet

Nå er jeg gravid med min vår første og merker jeg allerede har fått helt annet syn på meste.

Jeg gleder meg utrolig til jentungen blir så stor at vi kan dra på fjellet å stå på langrennski; med varm solbærtoddy, appelsin og kvikklunsj.

Dette har jeg tidligere syns var kjempe kjedelig.

Å sitte hjemme med min mann i en stue fyllt med levende lys og hver sin kopp med varm god te, og gjerne noe godt å tygge på, det er å leve livet.

Å bli vekket tiiiiidlig en morgen fordi datteren min har sååå lyst å vise meg at hun har laget frokost(pannekaker) i en alder av 4 år. Dette er da selvfølgelig bare mel, egg og litt sukker slengt på gulvet og rørt sammen til et evig søl. (Dette gjorde jeg når jeg var liten).

Alle disse tingen som jeg bare for 1 eller 2 år siden syns virket rimelig ubetydlige, er de tingene jeg gleder meg mest til å oppleve. For da føler jeg at jeg lever livet:-)

Skrevet

og leve livet er og gjøre ting som får en til og føle seg levende. noen ganger er det sammen småen, sammen en venninne eller sammen en kjæreste, andre ganger alene eller på byen. det er veldig mange ting som gjør at jeg føler at jeg lever livet i øyeblikket, selv om jeg apselutt ikke ville gjort de tingene hele tiden

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...