Gå til innhold

Synes dere dette er frekt? Bør jeg si noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i en smal blind gate. Hvor alle naboer og besøkende parkerer i gata. Så kan bli gansge trangt til tider. Vi har lenge hatt to biler og parkert dem rett utenfor huset vårt. Nå har vi bare en bil, og da parkerer vi den utenfor huse vårt, og trappa ned fra ytterdøra vår går nesten rett ut i veien, Bare et veldig lite smalt fortau som skiller. Nå har en nabo begynt å parkere rett utenfor døra vår, eller hvis vi er vekke så parkerer hun der vår bil alltid har stått.

Dette er datter av en nabo som enten har flyttet hjem for en periode eller for godt. Har iallefall vært her veldig lenge.

Jeg syntes det er veldig frekt. Kan parkere utenfor sitt eget hus. Der er det mange ganger tomt.

Og når vi får baby og må begynne med vogn, er det så vidt vi klarer den svingen ned fra trappen og videre hvis det står en bil der..

Synes dere jeg skal si noe?? Eller sende mannen bort for å si noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan dere ikke si i fra? Det har jo noe med sedvane å gjøre at dere parkerer der. De må jo skjønne at det er logisk at man parkerer nærmest inngangen.

Det er masse konflikter og irritasjon på grunn av sånt rundt omkring.

Naboen vår jager bort folk som parkerer utenfor huset hennes, så jeg har hatt mange besøkende som har fått mye kjeft av henne :-)

Skrevet

Er jo ikkje sikkert ho tenker over det, så går jo ann å snakke med ho.

Men gata er vell åpen for alle??? eller faste parkeringsplasser? Tenker at viss det er fritt fram for alle så har de vell i prinsippet ikkje "rett på" parkeringsplassen?

Men eg ville tatt ein rolig samtale med ho :)

Skrevet

Ja gata er fritt fram for alle. Så vi kan jo parkere utenfor dems hus om vi vil. Men føler dette blir feil jeg.. Vihar en bil, og også når vi hadde to så parkerte vi utenfor vårt eget hus. Eller ett hus som står tomt. Men de har tre biler og en andre bilen deres også står sånn i prinsippet på gata der vår eiendom grenser til gata.. Men det er liksom litt greit da vi ikke trenger denne plassen selv..

Vil jo ikke lage noe oppstyr eller sure forhold. Men vet at hvis det fortsetter så må jeg si fra, for nå skal vi snart ha inn nytt dusjkabinett og andre slike store ting. Og flytte møbler ned i kjelleren og inn og ut med vogn, så da står den bilen hennes i veien.. Og jeg er redd barna snart dunker borti den på vei ut trappa, er så smalt der at bare vi snur oss med en sekk på ryggen så tar vi i..

Men håpet hun da snart skulle flytte ut igjen. hun er jo langt over 20 år så kan ikke tenke meg hun plutselig flytter hjem.. Så hadde problemet blitt løst uten at jeg hadde trengt å si noe..

Skrevet

Selv hun hun er langt over 20 år så er det ikke en garanti for at hun flytter ut. Barn i dag har en tendens til å bo veldig lenge hjemme. Men du kan jo håpe.

Er det noe spesielt som skal skje, mht. til inn og ut av store ting - så kan du sette opp skilt på den plassen.

Skrevet

Kjenner eg er veldig glad for at me ikkje bur så tett med naboer :)

Ta ein prat med ho og forklar situasjonen. Så tar du det deretter.

Skrevet

Syns absolutt du kan si ifra om det irriterer dere!

Skrevet

Det er jo helt ulogisk at hun skal parkere utenfor døra deres når det er plass utenfor hennes hus. Jeg ville sagt ifra, på en hyggelig måte. Spør om hun ikke kan parkere lenger bort (eller hvordan det blir) så dere lettere kommer dere til døra deres.

Synes det er helt merkelig å parkere utenfor andres dør, jeg.

Skrevet

Antakelig tror hun det er greit siden dere pleide parkere der før, så hun tenker nok ikke særlig over det. At dere kunne flytte egen bil dersom dere hadde behov for det, har hun nok ikke tenkt over.

Jeg synes du kan forklare henne dette på en ok måte. Da vil hun helt sikkert forstå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...