Gå til innhold

Dere med termin i oktober..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere handlet inn av klær osv? Er førstegangs og følgelig ganske blank på hva som er nødvendig osv! :) Kanskje greit å få ting i hus snart, så slepper jeg å stresse mot slutten. Har kjøpt alle de store tingene da, bare litt klær og kluter osv som gjenstår.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke mye jeg har handlet inn denne gangen, men har noe fra før.

Men tenker det er passelig med

ett par bodyer og myke bukser og gensere i str. 50, jeg får store barn, men jenta brukte str. 50 noen uker.

Så kjøper jeg mest inn i 56, større klær kan kjøpes etterhvert, og det var stort sett str. 62 og 68 vi fikk i gave.

Tenker sånn ca å ha klart i str 56:

- 10 bodyer

- 4 strømpebukser/stilongser oi bomull, (liker i grunnen bedre bomullstilongser)

- 4-6 gensere

- 4 bukser

- 2-3 sparkebukser evt. hele sparkedresser

- 8 par sokker

- 4-5 luer i forskjellig størrelse, (er vanskelig å finne passende lue)

- noen strikkesett i bomull (liker ikke spesielt godt ull jeg) fra svigermor

-en fort fleecedress som passer som yttertøy på høsten

- så har jeg fått en flott lysblå timberland vinterdress i str. 3-6 mnd/62 men tror nok den blir for varm og for stor de første månedene.

Så er det bare å kjøpe inn nok kluter o.l. Selv kjøpte jeg store flanellsbleier på sparkjøp og hadde som underlag på stellebordet, gasskluter til vasking og noen andre fargede kluter fra princess til å tørke/beskytte klær under mating. Her liker mange å ha store flanellskluter over skuldera når barnet skal rape o.l. for å beskytte sine egne klær mot gulp.

Skrevet

Ja, så må jeg bare si at antallet av hvert plagg man trenger er vanskelig å vite, kommer ann på hvor ofte en skifter klær på babyen, om han gulper mye og hvor ofte man vasker klær. Sansynligvis ender antallet plagg mye høyere fordi kjøpelysten gårevr stokk og stein. Vet mamma kommer til å komme med en del på forhånd også. Glømnte å si pysjamaser, trenger kanskje 4 stk av dem. Selv har vi kanskje 8 stk til nå, og da er de fleste etter førstemann.

Skrevet

jeg har det meste fra før siden jeg har en gutt på 1 år. men han er født i juli, så må ha litt varmere yttertøy og sånt da... fleecedress er sikkert greit å ha. og noen goe luer. og strømpebukser. varme sokker. husker at kevin var litt kald på føttene.

Noen deilige pysjer kanskje?

Skrevet

har også termin helst i slutten av oktober....og jeg lurer på hva man kler bebien i til vanlig når det er kaldt ute? Det går vell stort sett bare i bodyer med eventuelt bukse over eller??

Skrevet

har også termin i slutten av oktober.. har blitt så usikker på hva jeg trenger for noe mer nå.. er d noen av dere som får i oktober som satser på ullbodyer? isåfall hvilken type fra hvor? ser ikke for meg at jeg kan kjøpe noen superdyre bodyer,men vil jo ha en god kvalitet..

Skrevet

Sist fik jeg barn tidlig august så det har slått meg at jeg kanskje må på handletur for å ha litt varmere klær i hus.

Vi vet ikke om det er en gutt eller jente i magen så det blir vel som sist, mamma og svigermor løper på shopping før første visitt.

De kjøpte smått fordi han var liten så jeg kan vel "hinte" litt om det denne gangen

Vi begynte med ull når han var noen månder like før jul tenker jeg. Fikk litt ull til jul

Jeg tenker litt rundt ull på den nyfødte. Det må være mykt og så vet jeg det blir mye gulping ol så mulig jeg kjører på med mest bommull i de minste størrelsene og heller noe ull.

Nei nå ble jeg sentimental her begynner nesten å gråte ved tanken på at jeg om noen uker holder en så liten baby i armene mine:)

Skrevet

Jeg er nå ferdig med all handling av klær og nesten alt utstyr. Alt er vasket og brettet og venter egentlig bare på bebisen :)

Jeg fulgte vel egentlig den listen som står i svangerskapsboken man får av jordmor på førstegangskontrollen.

ca. 6 bomullsbody i en blanding av str 50 og 56 (ikke så mye 50).

4 ullbody

3 bomulls strømpebukser i 50/56

3 ull strømpebukser i 50/56

4-5 par sokker

2 par ullsokker

4 sparkebukser

1 kjøredress (str 0-3 mnd) i fleece

1 ulllue (str 50)

2 små bomullsluer 50/56

4 fleece bukser med bred strikk i livet str 50-56

2 kjoler (til pynt) i str 50 og 56

2 jakker (fleece, ull)

3 pysjamaser 50/56

50 kluter

6 flasker

5 smokker

1 flaskevarmer på strøm

1 flaskevarmer (uten strøm)

2 bleiebagger

1 dunpose

dyne, pute, madrass

4 sengesett

1 sengekant

kremer og stæsj

Temperaturmåler

Snørpumpe

Baby neglklipper

2 fleecetepper

2 ulltepper (ett hjemmestrikket, ett kjøpt)

6 små stelle håndklær

3 store tisselaken

2 leketepper til å ha i lekegrinden

Diverse leker, rangler

Kommer ikke på mer i farten. har kjøpt seng, vogn og lekegrind også. Mangler kant til lekegrinden, babycall og saueskinn av utstyr :o)

Skrevet

jeg har kjøpt veldig lite siden jeg har arvet en del klær etter barna til søstern min, hva litt i alle størrelser opp til ett år cirka. kjøper heller mer om jeg skulle trenge det. Greit å se hvor stor babyen er også, før jeg kjøper inn for mye. tror jeg har det jeg trenger i første omgang iallefall

Skrevet

Det meste jeg har kjøpt er i str. 56, men har også kjøpt 2-3 sett i str. 50 som jeg vil ha med på sykehuset. Det krymper jo alltid litt i vask, så derfor har jeg ikke turt å kjøpe for mye i 50.. + du får sikkert vannvittig mye og;) En god dress er alltid lurt å ha ubnder dyna når du skal ut på trilletur;) Synes det er vanskelig å vite på den årstiden hva man skal kle dem i, pga det ustabile været. Men vi finner nok utav det, hehe..

Skrevet

Jeg har det meste fra før, men kommer til å kjøpe noen ullbodyer og annet varmt tøy i de helt små str 50/56.

Husk at som førstegangsfødende kommer dere til å få masse klær i gave. Si ev. fra om hva dere ønsker der på forhåndt til dem dere vet vil gi en gave.

Ellers vil jeg anbefale behagelig tøy til baby og varmt tøy - husk luer, stoffbleier/gylpekluter, termometer i tilfelle den lille skulle bli syk - uansett kjekt å ha, weleda zinksalve gjør underverker!, og deilig joggebukse og lign. behagelig tøy til deg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...