Lyst på nr3♥ Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 Er i uke 24 nå og føtterne mine er som store telefonpåler når ettermiddagen og kvelden melder seg.... grrrr... Er litt ubehagelig for å si d sånn da... kjenner jo innomellom at d er D presset spesielt i anklene mine der d er som værst med samling... ser ikke ut!!! Har begynt i ny jobb hvor d er både litt gåing og sitting... har prøvd med støttestrømper, men hjelper ikke... samme telefonpåler fordi!!! Andre?? Fortsetter dette slik framover så vet jeg ikke hvor lenge jeg blir i jobben før evt sjukmelding da.... Tips? Råd?? TAKKTAKK! hehe..
MintCondition Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Drikk MASSE vann! Og spis så lite salt som overhodet mulig. Når du har muligheten, sitt med beina høyt. Få gubben til å massere beina dine. Hadded et slik de siste par ukene i forrige svangerskap, det er grusomt Nå er jeg like langt på vei som deg (termin 23.des), og har heldigvis ikke fått vann i kroppen enda.
Lyst på nr3♥ Skrevet 28. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2008 takk for tips!! Hadde ikke plager med dette i forrige svangerskap jeg... kun når jeg var i syden den sommer'n men d var kanskje ikke så rart da.. gikk og gikk og varmt og div.. . Drikker en del vann i løpet av dagen, men farris... kanskje jeg må kutte ut dette å holde meg til Imsdal... da farris har vel salt i seg... hmm.. ellers så bruker jeg ikke salt på noe jeg spiser da.... prøver å sitte med føtter'ne oppe når jeg kan mens jeg er på jobb, men blir litt sånn av og på da... er jeg hjemme så ligger jeg i sofan med føtterne oppi så klart.. hehe.. Har termin 26 desember, litt under 4 mnd igjen.. og fortsetter dette så vet ikke jeg... *ler*
MintCondition Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Ja, bytt ut farris med vanlig vann du Støttestrømper syns ikke jeg heller hjalp noe, de var bare vonde å ha på seg. Bygget opp under beina når jeg skulle sove forresten, med puter og ræl Gled jo ned i løpet av natta, men fikk ihvertfall en liten stund med beina høyt! Det er utrolig vondt, kjennes jo ut som huden skal sprekke :S Heldigvis fikk jeg det bare i jula sist, og jeg fødte 13. januar, så var ikke så lenge jeg var plaget.
Maya_1 Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Hva? Ingen Farris?! Er du gal, MÅ HA Ikke SÅ mye salt i Farris at det skulle ha så mye å si vel? Støttestrømpene syns forøvrig jeg både hjalp og var veldig behagelige å bruke.
MintCondition Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Njæ, hadde jeg vært sprengt av vann i kroppen hadde jeg lett droppa farrisen om det kunne hjelpe på altså. Alle monner drar!
Gjest yrild Skrevet 28. august 2008 #7 Skrevet 28. august 2008 Hei :-) Det som fungerer best for meg (i tillegg til lite salt etc etc) er å ligge på ryggen med rumpa mot en vegg og bena nesten 90 graders vinkel (ikke presset mot veggen, men behagelig) i ca 5 minutter en gang i timen. Du får spørre kollegaer om de har noe imot det :-) men det hjelper faktisk! I tillegg kan du vaske føttene i vekselsvis varmt og iskaldt vann (i en vask på et toalett?). Klem
birrisj05.02.09 Skrevet 30. august 2008 #8 Skrevet 30. august 2008 Det er kroppen som lagrer vann fordi den er redd for å ikke få nok. Så drikk MYE i en periode, og se om du blir bedre. Det hjelper også å ligge med føttene hevet, for da begever blodet som har samlet seg i føttene rundt i hele kroppen, og tar av litt av "spenningen"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå