Gå til innhold

Vann i kroppen!!! uugghhh..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 24 nå og føtterne mine er som store telefonpåler når ettermiddagen og kvelden melder seg.... grrrr...

Er litt ubehagelig for å si d sånn da... kjenner jo innomellom at d er D presset spesielt i anklene mine der d er som værst med samling...

ser ikke ut!!!

Har begynt i ny jobb hvor d er både litt gåing og sitting... har prøvd med støttestrømper, men hjelper ikke... samme telefonpåler fordi!!!

Andre??

Fortsetter dette slik framover så vet jeg ikke hvor lenge jeg blir i jobben før evt sjukmelding da....

Tips? Råd??

TAKKTAKK! hehe..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Drikk MASSE vann!

Og spis så lite salt som overhodet mulig.

Når du har muligheten, sitt med beina høyt.

Få gubben til å massere beina dine.

Hadded et slik de siste par ukene i forrige svangerskap, det er grusomt :P Nå er jeg like langt på vei som deg (termin 23.des), og har heldigvis ikke fått vann i kroppen enda.

Skrevet

takk for tips!! :)

Hadde ikke plager med dette i forrige svangerskap jeg... kun når jeg var i syden den sommer'n men d var kanskje ikke så rart da.. gikk og gikk og varmt og div.. .

Drikker en del vann i løpet av dagen, men farris... kanskje jeg må kutte ut dette å holde meg til Imsdal... da farris har vel salt i seg... hmm.. ellers så bruker jeg ikke salt på noe jeg spiser da....

prøver å sitte med føtter'ne oppe når jeg kan mens jeg er på jobb, men blir litt sånn av og på da...

er jeg hjemme så ligger jeg i sofan med føtterne oppi så klart.. hehe..

Har termin 26 desember, litt under 4 mnd igjen.. og fortsetter dette så vet ikke jeg... *ler*

Skrevet

Ja, bytt ut farris med vanlig vann du :)

Støttestrømper syns ikke jeg heller hjalp noe, de var bare vonde å ha på seg. Bygget opp under beina når jeg skulle sove forresten, med puter og ræl :P Gled jo ned i løpet av natta, men fikk ihvertfall en liten stund med beina høyt!

Det er utrolig vondt, kjennes jo ut som huden skal sprekke :S Heldigvis fikk jeg det bare i jula sist, og jeg fødte 13. januar, så var ikke så lenge jeg var plaget.

Skrevet

Hva? Ingen Farris?! Er du gal, MÅ HA :P

Ikke SÅ mye salt i Farris at det skulle ha så mye å si vel?

Støttestrømpene syns forøvrig jeg både hjalp og var veldig behagelige å bruke.

Skrevet

Njæ, hadde jeg vært sprengt av vann i kroppen hadde jeg lett droppa farrisen om det kunne hjelpe på altså. Alle monner drar!

Skrevet

Hei :-)

Det som fungerer best for meg (i tillegg til lite salt etc etc) er å ligge på ryggen med rumpa mot en vegg og bena nesten 90 graders vinkel (ikke presset mot veggen, men behagelig) i ca 5 minutter en gang i timen. Du får spørre kollegaer om de har noe imot det :-) men det hjelper faktisk! I tillegg kan du vaske føttene i vekselsvis varmt og iskaldt vann (i en vask på et toalett?).

Klem

Skrevet

Det er kroppen som lagrer vann fordi den er redd for å ikke få nok. Så drikk MYE i en periode, og se om du blir bedre. Det hjelper også å ligge med føttene hevet, for da begever blodet som har samlet seg i føttene rundt i hele kroppen, og tar av litt av "spenningen"..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...