Gå til innhold

Pasteurisert parmesan? Samme som 2.tri

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg? Er nok litt ekstra forsikrig siden matportalen skriver at harde oster som f.eks. parmesan er trygge, men de skriver jo også at vi skal holde oss unna upasteuriserte oster.

Mange spiser jo parmesan, og jeg har også bestemt meg for å se om jeg kan finne en parmesan laget på pasteurisert melk. I såfall skal jeg lage en pastamiddag med parmesan...og det er jo bare vidundelrlig etter 27 uker uten :-)

Egentlig er jo Parmesan osten laget i Italia f.kes i regionen Parma, og der lages den utfra det jeg har forstått på upastaurisert melk...men navnet er ikke beskyttet slik at det finnes mange kopier...kanskje ikke like gode, men mye billigere og det viktigste,- noen skal være laget på pasteurisert melk! Men disse har ikke jeg klart å oppdrive. Noen som kan hjelpe en kvinne med Parmesan sug ;-)

Blir veldig glad for å få tips til Parmesan ost merke som er laget på pasteurisert melk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan trygt spise parmesanost!!! Det er ingen grunn til å være helt hysterisk rundt hva du spiser. Vær ekstra nøye med hygiene på kjøkkenet, og styr unna de værste blåmuggostene og myke ostene. Blir helt matt at hvordan det har tatt av rundt hva man kan og ikke kan spise. Har snakket mye med jordmoren min rundt dette som også er oppgitt over alt hysteriet. Sunn fornuft, god hygiene er viktigst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...