ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 28. august 2008 #1 Skrevet 28. august 2008 hmm.... nå er jeg tidlig da, 15+3... men, syns jeg har kjent en del siste ukene. nå, plutselig, er d blitt helt stille! har vært superdårlig nattestid osv, men har gitt seg helt d å... ikke føler jeg meg så svimmel og shabby heller......var vel mandag alt bare ble helt bra.... syns nesten d er litt ekkelt, fordi d tok en fryktelig brå slutt! skal på ul neste tirsdag, for å speide etter kjønn.....tror dere d er noe grunn til bekymring?? bør jeg sjekke noe før, om jeg ikke kjenner noe mer?? er andregangs, så veit jo litt hva jeg skal kjenne etter å...men med snuppa kjente jeg ikke liv, så vidt jeg vet, før uke 22 eller noe... men syns som sagt dette er litt ekkelt.. what to do??
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 28. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. august 2008 rettelse: 14+3
elikatt -mamma til 4- Skrevet 28. august 2008 #3 Skrevet 28. august 2008 Jeg er i uke 17 med mitt 4. barn, og har nesten ikke kjent noe enda. Har vært på ultralyd, d var ei veldig livlig jente der inne! Forrige svangerskap kjente jeg liv fra uke 15, så det er forskjellig fra gang til gang, det er i alle fall min erfaring.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 28. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. august 2008 ja d er sikkert d.... kan jo være at jeg kjenner mer senere eller utover uken...syns bare d stoppa så brått skal jo på ul på tirsdag, så...
Giinaღ Skrevet 28. august 2008 #5 Skrevet 28. august 2008 Synes ikke du skal bekymre deg. Det er nok aller helst helt normalt. Kjente vel ingenting før i uke 16 og så var det helt stille igjen et par uker. Men så er det jo ikke sunt å gå rundt og være bekymret heller, så kan du ringe jordmor og høre om du kan ta en kjapp tur innom for å høre hjertelyden? Det sa iallefall jordmor at jeg bare kunne gjøre når jeg ville.
Amalie skal bli storesøster Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Det er unormalt å kjenne så mye liv som du har gjort når du bare er 14+3. Jeg er nå i uke 21 og har fått vite at jeg ikke trenger å bekymre meg for daglige spark før om enda seks uker! Vær bare glad for at du er så heldig at du allerede har fått noen små kjælighetstegn fra spiren din. Viktig å ikke uroe seg unødig, så ta det med ro, drikk litt brus og se om den lille reagerer på sukkeret:) Jeg er helt sikker på at du ikke trenger å bekymre deg.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 28. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. august 2008 ja d er jon sikkert ikke no gæernt, og d varierer jo veldig, var bare så uvant å ikke kjenne noe. vet også at d er veldig tidlig, men når jeg først har begynt å kjenne noe, så blir d rart når d plutslig slutter har prøvd å drikke brus ol, men ingenting skjedde som jeg kunne kjenne, da... men nå blei jeg fryktlig dårlig igjen da, gitt...:/ så da er nok alt ved normalt )
tullla Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 Hei, jeg kjente masse liv tidlig, fra med en gang fosteret begynte og bevege seg i uke 11-12 sikkert, men nå har det vært stille flere uker, jeg har nesten ikke merket noe, nå er jeg i uke 19. Men på ul så vi at morkaken min ligger foran på magen, og babyen ligger bare og sparker rett inn i den så den fungerer som en støtdemper, og jeg merker ingen ting:) Hadde det slik med forrige og, så jeg ble ikke bekymret denne gangen. Kanskje det er det som er saken med deg også?
verysoon Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 Du kan nok ta det helt med ro:). Jeg kjente ikke daglig liv før rundt uke 24 tror jeg, og til og med nå (er i uke 31) kan det gå en dag eller to uten at jeg kjenner så veldig mye fra bebisen. Ble kjempebekymret da jeg hadde en sånn stille dag i uke 28, ringte sykehuset og fikk komme til CTG og UL - alt var i skjønneste orden:). Babyene er som oss tror jeg, noen dager er de litt latere enn andre dager.
birrisj05.02.09 Skrevet 30. august 2008 #10 Skrevet 30. august 2008 Det er ikke meininga man skal kjenne liv i uke 14. Det er jo så mye som rører seg der nede, lett å forveksle med egen puls og alt det.. men hvis du virkelig kjente det, så er det nok ikke farlig om du ikke kjenner mer på mange uker. Jeg kjente tre små dunk når jeg lå på magen på stranda for mange uker siden, og siden har jeg ikke kjent noe mer, før for noen få dager siden. Er 19+2.
ღ 1 rosa -07 og 1 blå -09 ღ Skrevet 30. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. august 2008 ja...jeg tror nok alt er bra men, jeg kjente liv pussige greier...men nå er d jo sånn at morkaken kan ligge foran eller at fosteret kunne ligge andre veien eller noe....eller at bebiss bare tar d med ro hehe ) kommer vel sterkere tilbake om noen uker ) gleder meg til ultralyden tirsdag, se både hjertet slå ( d er så herlig!! ) pluss kanskje se om d blir råsa eller blåå ) takk for svar da! dere er snille da jenter )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå