Gå til innhold

Noen som har sluttet å amme veldig brått ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå går det ikke mer her.. Jeg hadde veldig lyst til å amme til hun ble 1 år, men det er bare å glemme.

Hun fikk en tann for et par dager siden og den bruker hun vedig flittig !!

Hvordan har det gått å kutte ut ammingen ganske brått ? Nå tenker jeg ikke på melkespreng og slikt, for det skal jeg alltids klare ved å pumpe ut litt, men jeg tenker på for babyens del ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Igjen glemmer jeg å fortelle, hun er 8 mnd og får som regel 4 måltider med fast føde.

Skrevet

Tar hun flaske eller kopp da? Om du pumper i en nedtrappingsfase (for å ungå melkespreng kan du jo gi det du pumper. Evt gi MME i tillegg. Skal jo helst ikke gi kumelk ennå. Ville ha kontaktet HS for råd

Skrevet

Jeg måtte også slutte brått når hun var 8 mnd. Fikk stygge sår på beggebrystvortene, så skulle jeg på ferie en uke etterpå, så måtte bare slutte for å få det til å gro:( Jeg beit tennene sammen og ga henne pupp når jeg hadde skikkeli spreng, men gikk fort før melken var kraftig redusert. Jeg årket ikke pumpe. Syns det er sånn styr med pumping og vasking av den.

Det gikk overaskende bra for hennes del. Hun var en skikkeli puppejente! Men hun syntes det gikk helt greit å få flaske. Holdt henne godt inntil meg, så det ble like mye kos som med pupp.

Skrevet

Har gitt henne mme idag, og det har gått over all forventning.

Hun drikker vanligvis av kopp når hun har fått vann, fordi hun bare har tygd på flasken.

Men når jeg skulle gi mme så tygde hun først litt på tuten, og så plutselig dant hun ut at det kommer jo faktisk noe ut når jeg suger.. aahhaaa..

Holder henne akkurat likt som når jeg ammer snakker til henne og koser med henne.. Så ikke ut til at dette var noe ille for henne :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...