Gå til innhold

Hvordan vite om babyen har kolikk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei lita tulle på 5 uker som er meget urolig om kvelden/natten. Hun holder det gjerne gående fra kl. 21-02. Det blir bare verre og verre jo senere det blir, og ingenting vi gjør hjelper. Prøver å trøste, kose, gi mat, synge osv men hun bare skriker :s Marina er en baby som trenger masse kos og nærhet, så hun har aldri ligget i sin egen seng. Hun må sovne på armen, ellers får vi henne ikke til å sove. Det er vanskelig å legge henne for seg selv etter hun har sovnet for da bare våkner hun igjen med engang:/ Hun har et stort sugebehov, men tar ikke smokk som igjen gjør at jeg blir "smokken" hennes :(

På dagen går alt som regel bedre, men da kvelden kommer blir hun veldig urolig :s Virker som hun sliter med magen, da hun promper/bæsjer blir hun som regel mye roligere...Kan det være kolikk?

*litt sliten*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Definisjonen på kolikk er at barnet gråter og er utrøstelig mer enn 3 timer om dagen, flere enn 3 dager i uka, i mer enn 3 uker.

Dersom du tror det er kolikk finnes det flere forskjellige råd om hva du kan prøve for å få slutt på det.. Men det er ingen garanti for at noe av det hjelper.

Minifom - legemiddel som kjøpes på apoteket. Du må gi 10 dråper før hvert måltid.

Sukkervann - kok opp 1 dl vann, og rør ut 1 ss sukker. Gi barnet 1-2 ts hver annen time.

Fenikkel-te - Du kan drikke selv, eller du kan gi barnet et par teskjeer før hvert måltid.

Kiropraktor

Kutte ut melkeprodukter fra ditt eget kosthold

Alt dette har vi prøvd, og likevel sitter jeg her halv 3 på natta, fordi jeg har en unge som skriker og ikke vil sove! :P

Men hun er bedre da, det er ikke samme intense skrikinga som før, så jeg tror kanskje at kiropraktor hjalp litt.

Du får teste ut noen av rådene og se om det hjelper! Lykke til! :)

Skrevet

Har prøvd minifom og sukkervann, men det hjelper ikke :s Det eneste som hjelper er å holde henne i kolikkgrepet, da hender det hun sovner men da vi legger henne i senga/vogna/vugga våkner hun med en gang:(

Tenkte å ringe kiropraktor i mårra. Vet du om det er lang ventetid på sånt?

Hvor gammel er snuppa di da?

Skrevet

Sønnen vår hadde kolikk når han var baby...Han sov ikke mer enn 20 minutter hele døgnet.

Tok han med til kiropraktor hvor det viste seg at han hadde 8 låsninger.Etter 2 behandlinger var han mye bedre og siden jeg ikke ammet skiftet vi mme til han og da ble det også mye bedre.

Du får som regel time ganske fort ihvertfall her på toten.Spørs vel egentlig hvor du bor.

Etter du har vært hos kiropraktor så vil jeg anbefale deg og ta med jenta di til en fotsoneterapeut og få litt mer behandlinger der...

Har jenta di sopp i munnen??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...