Gå til innhold

140/104. Veldig høyt blodtrykk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at det normale er 120/80, men fikk tatt blodtrykket i kveld, etter en veldig vanskelig dag. Kjente det på kroppen at noe var annerledes, og siden vi har hatt et blodtrykksapparat pga et sykt familiemedlem som vi arvet det fra, hadde jeg et stående.

Jeg har hatt høyt BT både under og etter svangerskapet, men det lå ganske stabilt ei stund. Og jeg vet ikke hvor farlig det er med 104 i undertrykk. Er ikke gravid nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... er du stressa, og oppjaget, så er det ikke noe å ringe legen for. Prøv igjen om 15 min. etter at du har roa deg... Hadde ofte så høyt som du sier når jeg var på svangerskapskontroller, men det var jo kun fordi jeg hadde gått ett stykke rett før. Var helt normalt etter 15 min.

Skrevet

Jeg er den som skrev lengre nede her om at noe har skjedd i dag,så jeg er veldig stresset akkurat nå. Kan ikke sove i natt, det vet jeg.

Skrevet

Ja, men hvis du er stressa så vil ikke blodtrykket ditt telle. De tar kun blodtrykk i avslappa tilstand hos lege/sykehus. Er helt normalt at blodtrykket stiger når du er stressa. Men hvis du tror det er noe, så ta deg en tur til legen... jeg har ikke en medsinutdannelse.! :P

Skrevet

Nå var det 150/110. Tok tabletter for det nettopp. Dette skremmer meg. Må visst begynne å ta medisinen min hver dag, men jeg er så glemsk at det halve kunne vært nok. Jeg tror ikke jeg takler stress noe særlig.

:-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...