selma07 og engel Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg er innom her hver kveld og leser litt... men det er det jeg har overskudd og tid til... Jeg har nå jobbet i nyjobben i to uker, og Selma har gått i barnehagen i 3... Og tia bare flyver.. Har jo aldri vært mamma og yrkesaktiv før... Jeg vet ikke helt om jeg liker strukturen på dagen, men det er vel ikke så mye annet å gjøre enn å henge med i svingene og glede seg over hverdagen med et godt blikk rettet mot neste ferie:o) Håper alle har det bra nå som høstmørket begynner å sige på om kveldene... ? Ha en fin dag imorgen, og ei kjempegod helg!!
Maud Skrevet 28. august 2008 #2 Skrevet 28. august 2008 Hei, fint å se deg igjen! Det er klart det blir travelt når alle plutselig skal ut av huset hver dag. Min erfaring er at det er veldig slitsomt de første ukene (månedene?) og så går det seg til. Plutselig har man overskudd til å gjøre ting på ettermiddagene også og på kvelden når barnet har lagt seg. Jeg håper det blir sånn for deg også etterhvert! Skal du våge deg med og treffe oss i september forresten?
frøydis m/ 4 Skrevet 28. august 2008 #4 Skrevet 28. august 2008 Klart at det blir travelt når nye rutiner skal jobbes på plass, og døgnet ikke har flere timer enn før. Håper også at du etterhvert finner ut at det blir mindre travelt fordi det blir en vane. Og kjekt at du stikker innom her av og til! :-)
selma07 og engel Skrevet 28. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. august 2008 )Du som har fire vet vel litt om akkurat det! Regner med at det blir mindre stress etterhvert ja. Har fått så lyst på en til jeg da....
frøydis m/ 4 Skrevet 28. august 2008 #6 Skrevet 28. august 2008 Jeg tror egentlig aldri jeg har hatt så gode dager som nå når jeg er i permisjon med nr 4 :-)) så det er bare å stå på og få flere! Nei, fra spøk til side: Jeg syns det var mest travelt når de to største var små. Da jobbet jeg 60% og studerte i tillegg. syntes det verste var at det ble lite tid med jentene mine på ettermiddagene. Var ikke så mange timene fra jeg hentet de i barnehagen til det var leggetid.... Når jeg tenker tilbake tror jeg nok at lysten til å være mer hjemme med eldstejenta var medvirkende årsak til at vi fikk lyst på nr 2. Etter andre permisjonsperiode reduserte jeg stillingsstørrelse. Da var både jeg og jentene hjemme to dager i uka. Det kan anbefales hvis økonomien tillater det.
coscos Skrevet 30. august 2008 #7 Skrevet 30. august 2008 Hei selma07, Kjenner meg igjen i innlegget ditt! Vi er i lik situasjon, vi to. Jeg har også begynt i ny jobb i august, og lille M begynte omtrent samtidig i barnehagen. Mye å sette seg inn i, både på jobb, og det å få rutiner til å fungere privat. Tror nok at det går seg til etterhvert, men merker jo allerede nå at jeg synes jeg ser for lite til ham, og at det blir litt ekstra stress både på morgen og ettermiddag. Nå kunne jeg godt tenkt meg å jobbe litt mindre, slik at vi fikk bedre tid på morgenen og ettermiddagen, men dessverre, så er ikke det mulig akkurat nå. Skal bli artig og treffes om ikke så lenge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå