Gå til innhold

Bryllup og dåp på samme dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dette an?

Vil gjerne gjøre det sånn,for min familie har dårlig råd og bor 250 mil unna.. så å få dem oppover blir en engangsforeteelse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det går ann. Bare snakk med presten. Kjenner flere som har gjort det sånn, både fordi de ikke ville ha noe stort bryllup og kanskje som dere gjester som kommer langveis fra.

Personlig kunne jeg ikke ha tenkt med dette i det hele tatt. Synes disse tingene ikke hører sammen. Synes barnet fortjener en egen dag hvor kun det er i fokus og ikke minst vil jeg ha min egen bryllups dag hvor kun jeg og min samober er i fokus.

Skrevet

Ja, det er slett ikke uvanlig, jeg ønsker lykke til !

Skrevet

Så klart det hadde vært fintå ha en dag hver. Men i vårt tilfelle er det snakk om at det blir et STORT bryllup. Stor slekt. Og når hele min slekt bor over 250mil unna,så kommer de til å droppe enten bryllupet eller dåpen,selv om de ikke har lyst,fordi det koster en del å komme seg hit,og bo på hotell.

Det blir rotete,og klønete,kanskje,men det er den eneste løsningen. Med mindre vi venter enda et par år med å gifte oss,noe jeg virkelig ikke har lyst til.

Skrevet

Hva med bryllup lørdag og banedåp søndag. Så får dere hver sin dag og familien er til stede på begge dagene

Skrevet

Da må vi leie lokaler og lage to ganger middag til 150 stk.

Skrevet

Vi skal ha dåp og bryllup samme dag... Vi kommer fra forskjellige land og kommer til å feire med tilreisende hjemme i min hjemby i norge. At noen synes at den ene eller andre får liten fokus når det er på samme dagsynes jeg personlig bare er tull! Fordi både oss og babyen kommer til å få en dag sammen som vi aldri vil glemme uansett. Men her sin smak! Vi har snakka med kirkekontoret og fått klarsignal til at det er muig på ønsked dato:)

Skrevet

Så bra :D

Håper dere får en fin festdag!

• 2 uker senere...
Skrevet

Det går fint det, mange som har valgt den løsningen før dere :o)

- da tar man gjerne bryllupet først og dåpen etterpå, slik at barnet har gifte foreldre når det døpes, men dette er jo deres valg ;o)

Ønsker dere masse lykke til på dagen og håper dere får en fin-fin festdag, i dobbel dose.

Skrevet

Det hadde jeg ikke tenkt på :D

Kult, takk :D

Skrevet

At barnet fortjener å ha dagen for seg selv hvor det er i fokus var jo bare helt ultrateit... akkurat som at den lille ungen skjønner så mye av det... må bare le !!!!

Med så mange tilreisende må jo det være en strålende ide !!!!!

Kos dere og feir dagen sammen som en markering på at nå er dere en "ordentlig" familie som dere vil dele sammen med familie og venner.

LYKKE TIL !!!!!!

Skrevet

Er helt genialt det. Har tenkt på det selv også, men blir med dåp i første omgang. lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...