Gå til innhold

Det skulle ikke vært mulig!!!!


Sabina og gjengen

Anbefalte innlegg

influensa!!!!

som om jeg ikke er nok sliten nå... og ikke har NOK dårlig samvittighet ovenfor småen som ikke har en oppegående og energisk mamma..

nå føler jeg at hele verden har ramla i hodet mitt, det verker overalt og jeg vil bare ligge i senga, ennå det er da snørra renner som verst.. åååå, kan ikke tiden gå litt FORT så jeg i det minste har kroppen litt mer virkbar, vil at det skal bli oktober NÅ!!!

 

*dagens klageinnlegg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg:)

Savnet det jeg

Uff du trengte ikke dette nå heller. Hvordan er det ellers med deg:)

 

Det er ikke SÅååååå lenge igjen nå, men når man er syk så blir det så gørr alt sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heio, har vært en stund uten nett og så har det bare gått så i ett at jeg har nesten ikke hatt tid til å sitte på nett..

Småtten har jo blitt to år og vi feira han godt:) Ellers går det jo opp og ned, sliter mye med bekkenløsning og halsbrann.. går til fysio et par ganger i uka så bekken er sånn halvveis i sjakk sånn sett:) Ellers går det ganske greit, gleder meg veldig til å bli ferdig, få beveget meg ordentlig igjen og slippe den jævla halsbrannen... og ikke minst slippe å tisse HELE tida og slippe å ha ei i magen som bruker ribbeina som fiolin:p

 

Har fått beskjed fra sykehuset om at de fører vanlig prosedyre med antibiotika intravenøst til alle fødende med gbs.. *puh*

 

Ellers har jeg det vel bra:p som du vet kommer jeg alltid med klageinnlegg, hihi..

 

Hvordan går det med dere? er du i jobb fremdeles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, endelig!!!! Noen som beskriver noe av det jeg går gjennom!!! Ny her. Har to gutter som blir to og tre på okt og nov. Har termin med nr tre den 13.okt...... Er drit hakke lei, har konstant vondt overalt, halsbrann, tissing tusen gang pr natt, sinnsyke smerter i muskelfestene til livmor, og den dårlige samvittigheten...? Åj åj åj!!!!!!!!!! De siste to tre ukene har jeg vært deppa, griner for alt og ingenting, føler meg ubrukelig og selvsagt misforstått og ikke verdsatt nok... Føler meg desperat etter ett eller annet, forhåpentligvis vil jeg få lettet på det etter fødselen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he magda fra åj åj og ut så beskriver du meg. Jeg har hatt et par skikkelig sippedager her

I dag var jeg sikker på at jeg skulle bli alenemamma for han udugelige mannen min hadde jeg ikke tenkt til å spare på.

Misfortått og ikke verdsatt var virkelig beskrivende:)

Desperat etter eller annet er og så riktig. Kos og klem og noe spiselig som jeg ikke helt har funnet ut hva er enda...

 

Ellers er formen overkommelig her da. Jeg har vondt i bekkenet (har endelig etter snart 2 svangerskap begynt å kalle det det og ikke bare vondt i ryggen som jeg så enkelt har skyldt på)

 

Jeg jobber, men har litt sykemelding både for å legitimere at jeg kommer og går akkuat når jeg vil på jobben og for å ha noe å leve av når jeg ikke fungerer 100% på jobb.

 

Jeg skal til legen en eller annen gang nå snart og da skal igjen ta opp dette med Gbs på sykehuset sa de at de alltid skyldte når mor hadde påvist dette

Legen sa han kunne ta en prøve, men jeg har utsatt det litt siden det vistnok ikke er så relevant om det er der tidlig i svangerskapet

 

Kjenner jeg legen rett så kommer han til å si at det tar vi neste gang..

 

Kan ikke tenke meg at jeg har noe nytte av intravenøs antibiotika for jeg regner med kjapp fødsel:)

 

Jeg har kjent litt mer liv i det siste Spiser sjokolade hver kveld nå for da våkner knøttet

 

jeg har en blid og søt 2 åring i hus så det går stortsett bra. Litt vanskelig å sitte på gulvet å leke, men vi leker på bordet i stedet.

 

Sliter med legging da, jeg tror han rett og slett sliter med å finne roen Han har godt sovehjerte og vil sove, men begynner bare å sprelle i sengen og holder seg selv våken. Må trøste og kose litt

 

det sliter litt for det blir sene kvelder før voksenkvelden begynner og da orker jeg ikke å gjøre noe. Det igjen sliter på forholdet.

 

Vi har ikke vært på kino på 3år så nå har vi bestemt at svigermor skal hente en dag og så skal vi kose oss litt. Selv om jeg kunne tenke meg å sove så skal vi hygge oss litt

 

gjenstår bare å høre med svigemor:)

Mamma og pappa reiser bort mye nå så har litt lite avlastning der fortiden.

 

Har forøvrig kranglet opp måneds inntekten min som arbeidsgiver skal melde til nav med 7000 kr så jeg er i litt bedre humør (har variabel inntekt og så hadde arbgiver tatt med en mnd som jeg var sykemeldt i grunnlaget så det ble helt skjevt

 

Hoi det ble langt

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er helt sikkert syk og elendig, men det er ikke influensa. Det er ikke influensa ute å går på denne tiden av året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du lege eller? Kansje du har kontroll på alle sykdommer som er ute å går i samtlige kommuner i norge. Finn en annen plass og klage på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke å være lege for å vite at influensa opptrer i epidemier om vinteren. Vi har influensavirus type A eller type B, og har man først hatt en av typene er man immun mot dette viruset i minst 2 år, så det er også umulig å ha influensa flere ganger i året. Ikke er det noen som har det midt på sommeren heller, men symptomene på en kraftig forkjølelse kan selvfølgelig være veldig lik de man får når man har influensa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*applaus*

 

for hvor vanvittig lite anonym her har å finne på, som sitter å analyserer hvorvidt jeg har influensa eller ikke. Jeg kaller det influensa når det ligner på det, jeg driter da vel i hva det egentlig heter. De fleste har hatt influensa og vet hvordan dette føles, så da skjønner folk hva jeg mener.

 

Men for all del anonyme sykdomsekspert, jeg bøyer meg i støvet for ditt engasjement! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja huff ja marken, leste innleggene i sted men var for oppgitt til å svare.

 

Det er da mange som kanskje pr def. ikke har influensa selv om de kaller det for det. Går du til angrep på venner som sier litt feil eller?

 

Kan ikke vi bare fortsette den hyggelige tonen da marken:)

 

Er formen bedre?

 

Jeg klør meg i hjel i dag på armer og bein. Blir gal jeg . Regner med det er psoriasis, men man blir jo alltid litt ekstra obs som gravid.

 

 

Jeg burde vel jobbe litt, men er for trøtt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym her igjen. Beklager at det ble en litt uhyggelig tone, skal ikke si blande meg mer, men vil bare svare på spørsmålet. Jeg går ikke til angrep på venner som tror de har influensa når det er praktisk umulig, men jeg syns det er min oppgave å opplyse dem om at influensa ikke er det samme som en forkjølelse. Det gjør jeg i hovedsak for å skåne dem mot slike som faktisk kan komme til å gå til angrep på dem fordi de kanskje blir tatt for å fare med løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda, vi fortsetter den hyggelige tonen herkules. Her går det greit om dagen, MYE kynnere, hoster som en gal og det går utover smertene i symfysen (bekkenet) ifølge fysioterapauten min så er det fordi man hoster med magen og musklene der er festet i symfysen.. Flott!!! som om ikke det er vondt nok med bekkenløsning fra før:p

Stort sett så går dagene greit, er mye liggende i senga på dagtid, trenger litt søvn, sover dårlig om natta. Men jeg begynner å bli skikkelig utålmodig, vil så gjerne treffe henne og få igjen et normalt bekken... Er til å grine av når jeg må løpe å ta igjen Leo fordi han stikker av (litt trassig og tuyllete om dagen) og bekkenet skriker i motstand fordi det går ikke å løpe, men jeg Må... HYYYL!!!

 

ellers skryter ALLE av hvor nett og fin mage jeg er og hvor heldig jeg er som er i så god form.... hadde de bare visst (flire ondt)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he, dette ble jo litt arti da! Jeg for min del var ikke så intresert i diagnosen din, men heller det du beskrev du følte. Men kanskje jeg burde trekke tilbake sympatien min, da det helt sikkert ikke er influesa du har!

Selv sliter jeg meget for tiden, alt det fysiske, men også veldig psykisk. Livredd for å sette feil diagnose på meg selv her inne, men deppa? Ja, det bestemmer jeg selv at jeg er! Var til legen idag, hun sa jeg hadde litt eggehvite i urin, og selv om dette er mitt tredje svangerskap vet jeg ikke helt hva det innebærer. Men jeg må si at i et pittelite øyeblikk ønsket jeg hun skulle si at jeg måtte legges inn de siste ukene.Tenk å fått beskjed om å kaste inn håndkleet fra non andre! Fått hundre prosent aksept for at kroppen og hjernen er kaputt. Men sånn ble det ikke da selvsagt:)

Nei, oktober bør nærme seg, og i mellomtiden prøver jeg mitt beste å bite tennene sammen...blir stiv i kjeven men...:)

Håper mamma og marken føler seg bedre snart

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda magda, ikke greit å ha det slik!

 

Skjønner litt hva du mener, noen ganger kunne det godt vært noe gæærnt med en så man ble slikkelig tatt vare på. Som du sier om du hadde blitt lagt inn så ville det ikke være i din makt lenger, noen andre hadde passet på.

 

Håper dere blir friskere og raskere de siste ukene, det er ikke utenkelig det

 

Jeg har det igunn veldig bra, men føler at jeg ikke strekker til helt. I tillegg til jobb og hjem så har jeg et verv i en oganisasjon. Det er en sykdomsorg. likevel føler jeg at det er der jeg møter minst forståelse.

 

Feks så var det møter og kurs fra torsdag til søndag denne helgen. Jeg sa at det er mulig det blir for mye for meg. De forsår, men mener jeg kan være med litt og ta pauser. men det er jo hele settingen Det å være borte fra hjemmet fa fredag til søndag skaper jo bare forsyvninger i det jeg skal der osv.

 

ja ja

 

KOmmer inn litt senere

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*imponert* over at du har tid og ork Herkules, jeg klarer ikke hus og trollungen engang...

 

Formen er bedre, bare lei hoste og litt småforkjøla igjen, men nå har bekkenløsninga forflyttet seg ned i symfysen (hadde låsninger i øvre del av bekkenet tidligere) og det er så vanvittig vondt. Eneste som hjelper er å ligge stille med pute og dyne mellom beina å ikke røre seg.

 

Sambo prøver så godt han kan stakkars, men jeg føler han ikke forstår og det blir lett en litt gretten stemning fra min side, samvittigheten har snart gnagd meg tvers igjennom. Trollungen vil leke og tøyse og blir trassig når jeg sier han må være forsiktig og jeg prøver å få han til å bli med på litt stilleaktiviteter.. Jeg gikk ned til butikken idag for å kjøpe bursdagsgave til ei venninne av trollungen (bursdag imorra) det verka så innmari og senteret var fullt av folk (fæææælt) på vei opp igjen så hadde jeg menssmerter og kynnere.. fint, jeg klarer ingenting før jeg må ligge..

 

Håper virkelig at denne ungen har tenkt til å komme litt før *klarer snart ikke mer*

 

HYYYL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke helt lett for disse mennene kanskje, Jeg føler i alle fall at jeg ikke helt har forståelsen hjemme.'

Når jeg sier at jeg er litt sliten og kjei så svarer han som regel "Ja du jobber alt for mye bla bla"

Mens jeg kanskje bare hadde trengt noen hyggelige ord og en klem Sukk:(

 

Nå har jeg gjort ham oppmerksom på at jeg trenger litt nærhet så i går kom han inn på kjøkkenet å gav meg en klem for så å påpeke at se nå gav ham meg en klem :)

 

Ja ja litt søtt, da.

 

 

Uff det bekkenet ditt da! Du får rett og slett bare ta det med ro du . Ikke noe valg

 

Bruker pute mellom bena jeg også, Jeg har vondt i symfysen og i hoftene, så jeg ligger vondt egentlig.

 

 

Natt til i går var sånn "syktbarn natt"

O våknet første gang ved 3-4 tiden og måtte bysses i søvn. Måtte inn til ham 4 g. mellom da og kl 5

siste gangen så la jeg meg med ham på hans rom i stor seng.

.

kl 5.30 så la jeg han over i egen seng, men kl 6 ca så var det pån igjen. Jeg la meg inn hos ham igjen og til slutt sovnet jeg også.

Han våknet 8.30 og da trodde jeg han ville stå opp, men han ba om å få sove mer.

Så jeg bysset ham nok en gang, la ham i sengen og løp inn i min seng.

 

Så sto mannen min opp med ham etterpå og jeg fikk sove til 10.30

 

Sove og sove, men fikk hvilt litt.

Da jeg sa at det var godt å få sove litt etter den natten så så mannen min ut som et sp. tegn. Han trodde O hadde sovet hele natten og til 9. 30 :)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, barn som våkner om nettene er ikke noe særlig når man er så og si høygravid.. Stilig at mannen ikke fikk med seg at O hadde vært våken, sånn er det her også:P Alltid jeg som våkner og må evt vekke sambo om jeg ikke kommer opp for å ta småen. Det er ikke så lett for disse fedrene heller, jeg får jo så kort lunte når jeg bare skal ligge fordi jeg føler meg ubrukelig og så ser jeg ting som burde gjøres og ikke sambo, så blir jeg sur for det ennå han gjør en del annet.. men fikk en lang prat med han igår og han skjønte mer da, og han skjønte mer også da vi var inne på ctg og jordmora sa jeg skulle ta det med ro, ennå jeg hadde liggi hele helga, så jeg får bare fortsette å ligge.. kjedelig...

 

Jeg starta på uke 35 idag, igår var jeg inne til ctg pga sterke kynnere og mye mensmurringer, hadde da selvsagt bare 1 kynner på den timen jeg lå der å blomstra med dopplerene på magen.. Den ble målt til 34... trodde det var litt høyt jeg, men hun jordmora reagerte ikke noe på det.. De ville ikke ta noen underlivsundersøkelse eller ultralyd verken innvendig eller utvendig pga de ikke ville trigge livmora.. Inatt lå jeg våken med halsbrann til klokka halv seks, var oppe en gang å kasta opp pga det..

 

Masse kynnere igjen inatt og idag og jeg er så sliten.. Jordmora sa det at dersom babyen skulle komme nå så kommer dem ikke til å prøve å stoppe det fordi jeg har fullgåtte 34 uker. En bitteliten del av meg er superegopist og vil ha den lille ut nå, mens resten av meg skjønner babyens beste og vil at den skal bli en stund til..

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skjønner jo det at det er slitsomt med disse kynnerne og at du må ta det så med ro

Du får heller bare gjøre det ta det med ro, og tross alt håpe at den lille blir der den er litt til:)

Jeg er vel en uke etter deg jeg så har får vi i alle fall håpe at det går noen uker til før jeg blir utålmodig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

En krangel hjemme i dag. En ekstra slitsom dag på jobben. Tunge netter... Tung kropp. Forkjølelse i anmarsj. Ikke noe overskudd til den lille engelen som har begynt i ny barnehage denne uken... og mannen min gjør alt, men er pottesur fordi jeg ligger på sofaen etter jobb... Denne tråden var veldig fin å lese. Det er visst ikke bare meg her i verden som har det "sånn".

 

God natt jenter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...