Gå til innhold

Når må barnefar ta sine 6 uker??...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...6 uker før jeg er ferdig med med min permisjon, altså slik at jeg må ut i jobb før permisjonstiden er over? eller kan han ta permisjon innen sønnen vår er 1 år?

Det er så forvirrende lesning på NAV sine sider...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

naboen skal ta 6 uker nå og gutten hans var 2 år i april...så det er kanskje noe med at man må ta perm før barnet er 3 år

Skrevet

før barnet er 3 år

Skrevet

Det må avtales med nav FØR mor er ferdig med sine uker av permen.

Dette er viktig, hvis ikke mister far sine uker. Om han da ikke går rett på de? Hvis han skal ta sine uker senere er det hvertfall alfa og omega med avtale hos NAV før mor sine uker går gjennom.

Hans uker må bli tatt før barnet fyller 3år.

Han trenger ikke ta alle ukene sammenhengende. Han kan ta en dag i ny og ne. (Vet ikke om dagene må avtales før mors permisjon går ut, eller om han kan velge når han vil ta de ut etter at nav er informert om at dagene blir tatt senere)

Det siste jeg vet som er viktig er at alle dagene må bli tatt før en evt ny permisjon. Selv om barnet er under 3år.

Altså, blir det ny graviditet og mor skal ut i ny permisjon når barnet er feks 2år gammelt _må_ far være ferdig med alle sine dager fra forrige permisjon _før_ mor går ut i perm igjen. Det gjelder også de 3 ukene før fastsatt termindato.

Du må på sett og vis ut i jobb før den "helhetlige" permisjonstiden er over. Men du får likevell alle dine uker. Det kommer litt ann på hvordan enn leser og forstår de brevene fra NAV når de kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...