FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Stakkar lillebopen. Jeg hørte et dunk og skjønte med en gang hva det var som hadde skjedd. Hun virket forfjamset, trøtt og sint men ellers virket hun ikke noe annerledes enn normalt. Trenger litt oppmuntring jeg nå, damen på legevakta sa at jeg må vekke henne hver time hele natta og holde henne hjemme fra barnehagen i morgen, det virket plutselig så mye mer alvorlig når hun snakket, jeg ringte dit mest for å berolige meg selv...
Jenny-penny Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 hva slags seng er dette da? Snuppelure ramlet 2 ganger ut av vår seng da hun var ca 1- 1,5. Legevakten bare lo av meg og sa at dete var så vanlig at det var ikke noe å tenkepå... Stakkar tutta di, hun har nok fint glemt det i morgen:)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 I all verden, hvor høyt datt hun fra a? køyeseng? Snuppa her har da falt ut av sengen hundrevis av ganger, så vill som hun er når hun sover måtte vi vel ha kjøpt bur til henne for at hun ikke skulle ha falt ut Går sikkert fint, om hun ikke virker "borte" og er grei å vekke så er det da ikke vits i å holde henne hjemme fra barnehagen? Frøkna her har hatt et par ganger hvor hun har slått hodet sitt HARDT! Skallet i sengen her i sommer og jeg kan fortsatt høre smellet når jeg lukker øynene, men hun har ikke hatt noen hjernerystelse. Går sikkert fint med snuppa de også
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 27. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. august 2008 Det var en vanlig rammemadrass-seng og ikke spesielt hardt gulv heller. Jeg skulle nok ringt legevakta i Sarpsborg i steden, de tar en jo aldri seriøst. Jeg kunne trengt å bli ledd litt av på legevakta isteden for å bli tatt så alvorlig at jeg ble helt nervøs:)
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 27. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2008 Tror neppe jeg holder henne hjemme fra barnehagen altså, gir heller beskjed der om at de kan følge litt ekstra med og ringe hvis det er noe.
Rosie the riveter Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Det skjedde her hos oss i dag også. Satt i stua og leste for storebror, da vi hørte et skikkelig DUNK og HYYYYL! Vi styrta inn på rommet begge to, og der lå lillebror å kava på gulvet. Han hadde rett og slett klatra over gjerdet på sprinkelsenga (den sto på øverste hakket) Uff som han gråt. virka ikke som han hadde slått seg, men han hadde nok fått seg en støkk stakkar.
IgglePiggle Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Hvor gammel er hun da? Ringe til legevakten fordi de faller ut av sengen?? Huff da kommer du nok til aa ta mange tlf dit i fremtiden naar hun laerer aa gaa og ikke minst klatre..
xxxJulianexxx Skrevet 27. august 2008 #8 Skrevet 27. august 2008 Det hørtes da voldsomt ut. Min baby datt ut av senga vår for to dager siden. Tenkte ikke på å ringe legevakta engang jeg. Men dette er nummer to da:) Jeg HAR ringt til legevakta for akkurat det samme med nummer en. Man blir litt tryggere etterhvert;o) Og det skal MYE til før det er farlig.
ScaryMama Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Nikolai har falt ut av sengen flere ganger. Tror at det er noe som skjer med de fleste unger fra tid til annen,og heldigvis tåler de en del!
Gjest Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Jeg har nettopp sittet på venteværelset hos fastlegen sammen med mor og datter. Denne datteren hadde falt ute. Hodet traff først med et smell. Jenta satt og sa at hun var kvalm. Hun var ikke trett eller hadde andre tegn på hjernerystelse el. Hun hadde brekt handen, som da traff etter hodet. Men hodet var det ikke skjedd noe med..... Jeg snakket med de, så det er ikke bare noe jeg så og la sammen til at det måtte være..... Det går helt sikkert bra! Synest det er rart at dama på legevakten tok det så alvorlig. Jeg jobbet forresten på føde/barsel hvor en nyfødt baby ramlet ut av senga til moren. Babyen traff de metallstengende under sengen, i tillegg til bena til si ega tralle på vei ned. Babyen hadde det helt fint etterpå han. Men moren var hysterisk. Ropte og skrek i gangen, klandret seg selv som bare det. Mange hormoner inne i bildet i tillegg. Ringte mannen sin og fikk han til å komme med en gang. Han kom styrtende som om det gjaldt med livet. Barnelgen kom for å se til babyen, mest fo rå roe moren. Alt stod helt bra til!! Ikke teng på at noe galt skjedde.
♥Tuppa, Noah ;( Lillebror ♥ Skrevet 27. august 2008 #11 Skrevet 27. august 2008 Jenta mi falt ut av senga 2 ganger på kort tid..sjekka henne selv..om hun var "dizzy" liksom...Og om jeg fikk øyekontakt med henne..ringte ikke legevakta for det vet jeg at ikke er noe vits her omkring.... sjekka kulen i hodet, men hun hadde ingen kul...d skal jo være en kul når barnet har slått hodet.. Hvis man ikke finner en kul så skal man ringe legevakta...(altså tuppa hadde ikke slått hodet....jeg er utrolig dårlig til å skrive:D)
enik<3M06&L08<3 Skrevet 27. august 2008 #12 Skrevet 27. august 2008 nyttnick *05.10.07* uff, herregud og vondt jeg fikk inni meg nå, når jeg leste om den babyen... godt alt gikk bra, og som regel gjør det jo det, de tåler jo mye mer enn vi trur, men likevel, skjønner mora ass. hadde jeg "mistet" min ?2? dager gamle baby i gulvet hadde jeg fått hetta selv trur jeg... uff glad jeg ikke så det... på jobben min en gang var det et foreldrepar som satt bilstolen opp på et bord for og samle sammen bagasjen sin, så datt bilstolen ned, og den lille babyen gikk redd i gulvet med ansiktet/panna først/ned... jeg sto 20 meter unna og så det skjedde.. alt gikk bra, de var jo seff både redde og flaue... Og alle kan jo gjøre feil, men jeg hadde vondt i mammahjertet mitt resten av dagen.. det var skikkelig ekkel følelse...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå