Gå til innhold

Noen som skal på tidlig UL her?


¤A-09¤

Anbefalte innlegg

.....og i såfall når?

Vurderer å bestille en time, men vet liksom ikke når det er "best" tidspunkt å ta det. Er akkurat 5 uker på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lurer på det samme selv :-)

Er ikke sikker på termin i det hele tatt ettersom jeg ikke fikk mens etter p-pilleslutt. Men har lest at rundt uke 8 skal være ok, da skal hjertet slå iallefall :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg mener å ha hørt uke 8 jeg også, men tenker litt på om jeg skal "spare" det ett par uker til. Er litt urolig for spiren min. Tenker at jeg blir enda mer knyttet til den dersom jeg drar på UL. Er helt utrolig hvor tidlig man begynner å bekymre seg for disse små;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg kanskje ville valgt ute 9-12. (men nå skal ikke jeg ha tidlig UL altså)

 

For terminen blir jo ofte flyttet på ordinær ul. å tenker at det kanskje kan være en skuffelse, hvis man forventer å se hjertelag, men så er man ikke uke 8, når man trodde alikevell, å så ser man ikke noen hjerte slag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg har vært hos spesialisten min (gynekolog) i dag! Fordi jeg har mistet to ganger før nå nylig, sist med gr utenf livmor, så skal jeg denne gangen få tett oppfølging: )

 

I dag fikk jeg se at det faktisk er noe der inne, på rett plass!!! Tok indre ultralyd (stav) og kunne klart se en mellomstor sekk med navlestreng inne i livmoren. Åh.... det var helt fantastisk, er så lettet. Neste uke kan jeg forvente å se et foster... Gynekolog sa det var helt ufarlig å se noe så tidlig.

 

Dessuten har jeg tatt blodprøver med to dagers mellomrom denne uken, og hcg-nivået hadde mer enn fordoblet seg så det vokser akkurat som det skal: ) Hurraaaa fra lykkelig meg!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åååå så artig da!!

Er skikkelig usikker på terminen min, men tipper jeg er i uke 5. Tenker jeg bestiller tidlig ul om ikke så lenge for å se hvor langt på vei jeg er.

Utrolig at man faktisk kan se så mye så tidlig...

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, jeg suser...midt i uke 5 mente jeg. Termin 30 april/1.mai. Holder meg i mai-klubben, jeg. Førstegangsfødende pleier jo gå litt over termin:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes helt fantastisk ut "Ma ra"!! Håper så at alt går bra med oss alle!

Jeg er vel akkurat 5 uker i dag tror jeg, så tenker jeg bestiller UL til uke 9. Da er jeg minimum 8 uker på vei hvis jeg skulle bomme på mine beregninger:-) Lenge å vente i 4 uker til! hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk myte det der at førstegangs fødene er de som pleier å gå over tiden, forsking viser at det der hipp som happ om man er førstegangs eller andregangs.

Men som oftes så går man litt over termin.

 

Husker ikke om det var her inne på bim, på babyverden eller på ekspertsvar (var gull medlem før) jeg leste det da, dessvere. Er jo to årsiden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på første kontroll i uke 6 hos gynekolog. Han brukte å ha første time da, håper jo det er fordi det går an å se hjerte slå. Etter mine beregninger er jeg 6+5 da, kan vel være sjanse for å se hjertet. Gleder meg sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har ingen planer om ultralyd utenom den ordinære. Hadde ikke det sist heller. Men gleder meg til den ordinære kontrollen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg vil ha en tidlig UL, men da for å se etter misdannelser/syndromer etc. Riktig at man i mange tilfeller kan se hjertet slå i uke 6,men om man skal se etter tegn til Downs og andre misdannelser er uke 12 den beste. Skal derfor be om å få tidlig UL og blodprøve i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på UL i uke 6+3, er kjepmpespent! Håper bare spiren sitter fast..hadde SA sist, og vil ikke igjennom det en gang til :-(

Fikk svar på HCG i dag tatt på gag 15, den var på 588!! var vist veldig et veldig bra tall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skal på UL om to uker, er etter mine beregninger, 4+6. Går til privat klinikk og der er det visst UL hver kontroll. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas! Jeg skal på nr to ultralyd nå den 4. sept (torsdag). Da kan man visst se tegn til hjerteslag. Kommer til å ha hjertet i halsen selv... spennende! I begynnelsen av forrige uke var hcg 700 og noe, to dager senere var den på over 2200: Det var visst helt supert. Hcg skal fordoble seg på to dager hvis alt er som normalt. Kan nesten ikke vente til torsdag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...