~Milly~ Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 I dag er lille vakre jenta vår 1 år! Jeg sitter alene hjemme, og tenker tilbake på den dagen for 1 år siden.. For en dag! At livene våre aldri blir de samme igjen er en stor klisjee, men alikevel så riktig! Vi ante virkelig ikke hva som lå foran oss. Verken når det lyste GRAVID på testen, når vi gjentatte ganger så henne på ultralyd, eller når vannet plutselig gikk hjemme på badet 05.45 mandag 27 august 07. Jeg husker så godt hvordan jeg satt på toalettet mens vannet fortsatte å fosse utav meg. Kan nesten kjenne hvordan hele kroppen skalv av redsel og forventning. Skjelvingen var nesten verre enn de første riene, som kom en time etter vannet gikk. Rett på 5 min i mellom. Timene vi lå på fødestuen, var helt fantastiske! Helt ærlig! Jeg hadde både epidural og lystgass, og hadde ikke særlig vondt. Snakket masse med jordmor og legestudenten som var med på hele fødselen. Når klokken nå siger utover kvelden, går tanktene til sluttfasen.. Etter å ha presset i over 1 time, ble det besluttet å forsøke med vakuum og tang. UTROLIG vondt og skremmende, og fødselen var ikke like fantastisk lenger. Langt borte hørte jeg overlegen ta beslutningen; VI MÅ SNITTE. De neste 5 minuttene skjedde det utrolig mye. Alarmknappen ble trykket inn, og det ramlet inn med folk på fødestua. Full fart gjennom gangene, mens jeg hylte på narkose. Ville ikke mer! Et kvarter etter avgjørelsen ble tatt, var hun ute. Uten en lyd. Hun ble tatt med bort i et hjørne, og etter noen laaaaaange minutter, hørte jeg et skrik. Lillejenta vår ble tatt med på nyfødtintensiven, uten at jeg fikk sett så mye som et glimt av henne. Timene etter fødselen var grusomme. 7,5 t etter at hun var født, fikk jeg endelig se henne. Den nydelige, helt ferdige lille babyen, men mengder av svart hår.. Mitt første møte med min førstefødte! hun var ferdig påkledd, og en vilt fremmed dame gav henne melk fra kopp. Følte meg utrolig snytt! Begynner fortsatt å gråte når jeg tenker på første døgnet hennes.vDet ble liksom ikke slik jeg hadde sett for meg.. Ett helt år er gått. Så mye har skjedd! At den store, sterke og uendelig vakre jenta som stabber rundt i stua er den samme babyen, er vanskelig å forstå.. hvor ble alle dagene av? Jeg er redd jeg har sløst mange dager på å glede meg til det neste som skal skje, i stedenfor å glede meg over akkurat her og nå. Håper jeg lærer, og nyter hver enkelt dag bedre neste gang.. Å være mamma betyr store gleder, og hauger av dårlig samvittighet. Mens klokken nærmer seg det magiske klokkeslettet, må jeg bare gå innom til den nydelige 1 åringen min som sover så søtt i senga si.. Titte ned på henne, stryke litt på henne, og kysse henne på håret. Hun er så forsvarsløs, så uskyldig, og så perfekt. Hun har stjålet hjertet mitt helt og fullt, og jeg vil ALDRi ha det tilbake! Jeg garanterer at jeg kommer til å felle en tåre når klokken blir 22.14! Gratulerer så masse med dagen jenta mi! Jeg elsker deg over alt på jord =)
Marisola Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 Nydelig innlegg! Dette gjelder nok mange, og var veldig godt sagt: "Jeg er redd jeg har sløst mange dager på å glede meg til det neste som skal skje, i stedenfor å glede meg over akkurat her og nå." Gratulerer med dagen til jenta di!
~Milly~ Skrevet 27. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. august 2008 Takk for det! ja, føler det er veldig mange som tenker som meg, "gleder meg til hun kan sitte/krype/stå/gå".. Hele tiden noe nytt, i stedenfor å glede seg over hva som skjer akkurat nå.. Men når vi er klar over det, er det jo lettere å gjøre noe med det! =))
Tarantellamora Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 For noen flotte ord.. Så herlig å lese.. Gratulerer med ett-åringen! :-)
Ksenia & Anjem Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Snufs..nå ble øynene våte her =) så flott skrevet
Solbollatilmamma Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Gratulerer med en 1åring i huset! Det er utrolig så fort tida går, ene øyeblikket er det en positiv clearblue - og *plutselig* har man en 6 åring som skal begynne på skolen.
Helene <3 Sarah Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Tårer litt jeg nå Fantastisk flott innlegg, skulle ønske jeg hadde det i meg å ordlegge meg slik
~Milly~ Skrevet 27. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 27. august 2008 Tusen takk dere! Kjempekoslig med så flotte tilbakemeldinger! Pleier ikke legge inn slike innlegg, men i dag tar følelsene litt overhånd her =)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. august 2008 #9 Skrevet 27. august 2008 Gratulerer med dagen til jenta di og en mamma fylt til randen av kjærlighet - det lyste av hele innlegget ditt:-) Det er deilig å kjenne hjertet nesten briste av lykke og stolthet!
Mamma til to tette Skrevet 27. august 2008 #10 Skrevet 27. august 2008 Gratulerer med dagen til din meget elskede skatt! Og ja du fanger mye i dine ordene om at man ikke nyter øyeblikkene, det tenker jeg ofte! Har en snart 3 uker gammel liten jente ved siden av meg nå og en 17 mnd gammel gutt og tiden går utrolig nok kjappere med nr 2. Må nok konsentrere meg om å nyte henne oppi alt annet som skjer. Ha kjekk feiring!
~Milly~ Skrevet 27. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. august 2008 Takk for gratulasjoner =) Nyt dagene med dine to søte små
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå