Shabby Cheap Chic Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Jeg skal kjøpe meg boksesekk... Hadde forestilt meg at de var forferdelig dyre, men det er de ikke... Også noe å beskytte håndledda med.. Må få snakka med noen som kan dette for jeg aner ikke hva slags tyngde jeg skal begynne med hehe...
MissAntrop Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Heisann, Nei, nå er jeg her. Det er vanskelig å bokse på en boksesekk om man ikke kan teknikken. det ser enkelt ut, men kjedelig å lære seg feil teknikk. Ikke prøv deg på noe fancy, begynnmed jabs, dvs med litt bøyd albue, så kan du prøve deg på rette slag og lag litt kominasjoner. Stå i fight-stand, dvs med bena litt fra hverandre og den ene foten litt foran den andre. Det er nok lurt å begynne med en forholdsvis lett sekk og ikke for mange oz på hanskene. greit å føle slagene som nybegynner.
MissAntrop Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Også er recoilen kjempeviktig! Dvs tilbaketrekning når du har slått et slag. Når du har armene i guard, opp mot ansikten, press haka ned mot brystet og hanskene i høyde med kinnbena. Når du da slår et slag skal du trekke armen(e) raskt tilbake, altså en recoil, tilbake i guard. Dette fordi man må sørge for å beskytte seg og motpartene vil sannssynligvis etterfølge ditt slag. Dette er en viktig teknikk selv om sparringspartneren din bare er en sekk
Shabby Cheap Chic Skrevet 27. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2008 Ok, skjønner.. tenkte jeg kasnkje skulle ta noen timer først for å lære litt, sp jeg ikke feiltrener... Har slått litt på en sekk før, men det var bare for moro også veide den 45 kg.. haha.... Er sikkert ikke det beste å begynne med.. Takk for svar.. Må være noen ute i denne verden som veit noe om boksing.. hehe
MissAntrop Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 det er nok kjempelurt å lære seg noen teknikker før man denger løs, ja Boksesekker er vel stort sett ofte mellom 30-50 kg og jeg tror muligens man får kjøpt egne hansker til disse også. Du trenger nok neppe en stor, fancy og dyr sekk Lykke til! Hold meg oppdatert hvordan det går på boksefronten
Shabby Cheap Chic Skrevet 27. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. august 2008 Nei, kjøper en god og billig en først, så kan jeg heller kjøpe en tyngre og "bedre" en når jeg blir bedre selv... Hehe... Skal holde deg oppdatert jeg... Skal begynne å bokse bare denna ungen vil ut.. hihi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå