Gå til innhold

Epidural eller ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 35 og veldig usikker på om jeg skal velge epidural eller ikke. Hadde det ikke sist og det gikk veldig greit...men vondt! Hva mener dere andre? Noen erfringer å dele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har planer om å ikke ha det, men ting kan skje... fødde uten smertestillende sist, men man vet jo aldri hvordan fødselen blir.... så jeg tar det litt på sparket og skal prøve så lenge det går uten... :)

Skrevet

jeg har født to ganger før uten epidural..jeg burde nok hatt med nr 1 når jeg ser tilbake..var en heftig fødsel..men d gikk helt fint uten..

skulle ikke ha denne gang heller..fordi jeg er redd alt som ikke er naturlig..men jeg skal føde setebaby så da måtte jeg ha d..

så da blir d epidural

Skrevet

Syns bare du skal se det ann. Selv hadde jeg ikke lyst, men måtte ha det. Håper for all del jeg slipper det denne gangen. Syns ikke noe om det i det hele tatt.

Skrevet

Så lenge ingen tvinger meg så skal jeg ikke ha epidural :)

Vil ikke tukle med sånt og det gikk veldig greit sist selvom det selvfølgelig var himla vondt.

Hadde en lang fødsel sist også så jeg vil ikke gjøre noe denne gangen som muligens kan forlenge fødselen.

Skrevet

Heisan

Jeg har født begge mine to med epidural, begge fødslene var veldig lange og jeg holdt rett og slett ikke ut. Med første mann hadde jeg dårlig erfaring med det, fikk nok for mye og følte at jeg hadde null kontroll. Med andremann gikk det helt perfekt, kjente alt av rier, og pressrier, men hadde jo ikke så jævlig vondt. Og kjeg følte jeg hadde full kontroll, en helt herlig fødsel. Men som sagt hadde bestemt meg på begge at jeg skulle prøve uten, men da det tok altfor lang tid orket jeg ikke smertene mer. Angrer ikke ihvertfall. Venter nr tre nå å tenker det samme nå, prøve å få det til uten, men orker jeg ikke mer så orker jeg ikke mer. Men så skal det også være tid til å sette epidural og det er det ikke alle som har:)

Skrevet

Hei.

Jeg har født 4 barn uten epidral og det femte med epidural...

Venter nr.6 nå og er ikke i tvil...jeg skal ha det hvis det blir tid og alt det der..Synes jeg fikk en helt annen opplevelse av fødselen når jeg slapp denne smerten hele tida,men likevel kjenner hva som skjer.

Jeg følte meg rett og slett mer tilstede i min egen fødsel med en type smertelindring.....

Så for min del var det helt perfekt med epidural

Lykke til med ditt valg:-))

Skrevet

jeg blir så letta når jeg hører at dere har gode erfaringer m epiduralen..jeg er kjemperedd for den der..å nå når jeg vet at jeg må ha den så blir alt straks litt verre..men blir mer beroliget når jeg hører at så mangen har gode erfaringer med d:)

Skrevet

får epidural uansett jeg siden jeg har ryggproblemer....fare for komplikasjoner i rygg hvis jegikke tar den

Skrevet

Det er jo nesten umulig å bestemme hva en skal ha av smertelindring før fødselen er i gang og en vet hva en faktisk trenger..

Selv fikk eg epidural en eller annen gang midt i forløpet med nr 1, da det var en laaang fødsel, så trengte noe å hvile på.

Med nummer 2 hadde eg ingen form for smertelindring. HÅPER å få en fødsel mere lik nr 2 og håper å klare meg uten smertelindring. Men en vet jo aldri før en står i situasjonen:)

Skrevet

hei:)

hadde i begynnelsen bestemt meg for å se ann hvor sterke smertene ble og ta det som det kommer...

men nå så sliter jeg så m bekken og rygg at jeg bare må ha epidural.

håper at det blir en positiv opplevelse.

Skrevet

Epidural, helt klart, så fremst det blir tid til det.

Hadde veldig bra erfaring med det i første fødsel, og ser ingen grunn til å ikke få det nå igjen. Ser ikke hvorfor det skal være så "unaturlig". Kreftene har en mer enn bruk for etterpå. Man får ingen medalje for å ha holdt ut en fødsel uten, med mindre det er viktig for selvfølelsen til mor av en eller annen grunn da.

Vondt blir det åkke som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...