Gå til innhold

Samboere som jobber offshore..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 12. Føler meg litt tung og lei meg. Tror en av grunnene er at samboeren min jobber mye borte, er borte flere uker av gangen, og hjemme tilsvarende. De ukene han har vært hjemme har vært supre! Men med det samme han drar, faller jeg liksom helt sammen. Blir full av bekymringer og negative tanker.. Trodde jeg var forberedt på det å være alene i perioder, har jo gått så greit før jeg ble gravid! Vet egentlig ikke hva det er som er så ille..Flere i samme situasjon? Noen gode råd for at hverdagen kan bli litt lettere?? Føler meg så alene med dette..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Er vel ikke helt i samme situasjon som deg, ennå. Men har en samboer som mest sannsynlig begynner offshore 1 oktober og vil da være 2 uker borte og 4 uker hjemme... I går så slo det meg plutselig at jeg kommer til å sitte hjemme alene, gravid i to uker og at jeg nok kommer til å savne han kjempe masse så fort han drar. Vet ikke helt åssen jeg kommer til å takle det ennå, selv om vi har snakket masse om dette tidligere... Da trodde jeg jo ikke at jeg ville være gravid :) Har vel egentlig ingen gode råd til deg ennå siden jeg ikke har vært der, men det fins allefall fler som deg rundt omkring =)

Hvor lenge er samboeren din borte?

Skrevet

Hei! Akkurat samme her. Han jobber tre uker på båt og er hjemme tilsvarende. Ganske tungt de gangene han drar bort ja, blir liksom helt tom og lei og ekstra alene... Men jeg prøver å være flink til å fylle hverdagen min med annet - er på skola til fire, går turer med hund, møter venner, strikker, planlegger og lager ting til babyen og sånt :) Godt å sette seg ned med ei god bok, og faktisk kose seg litt. Bake og fylle opp fryseren... Trikset er å fylle dagen med noe, selv om det ofte er lettere sagt enn gjort. Og så er det jo så godt når han først kommer hjem :)

Skrevet

er jo ikke helt det samme her, men samboeren min jobber også offshore.. han har veldig fin turnus med 2 uker borte og 4 uker hjemme.. jeg trives veldig godt med den ordningen, da jeg tror vi har godt av litt tid fra hverandre i ny og ne. blir jo som nyforelsket hver gang han kommer hjem:) men må bare tilstå at jeg bekymrer meg litt for senere i svangerskapet ja. er jo bare i 7. uke enda, så har ikke hadd noe særli symptomer. blir sikker ikke enkelt alltid, men tror det er som beatk sier, at det hjelper å fylle dagene med noe.. da får man liksom tenkt på noe annet en liten stund:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...