Gå til innhold

Dere med fint / tynt/ nordisk idiothår

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva i all verden bruker dere for å få volum?

Jeg har såkalt glasshår - det er veldig fint og glatt, og selv med en oppklipt bob og styling faller det sammen i løpet av kort tid.

Noen tips? Hva skal jeg kjøpe og hvor og hvordan skal jeg bruke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker skum. Er det eneste som virker litt (men det er ganske flatt uansett :-P)

Gjest Sauen og dingsen
Skrevet

Du kan få mitt krøllete og supertjukke hår - jeg tar gledelig imot et hår som i det minste ikke ligner på karius sitt...=P hihi=)

vet mamma pleier å føne det med hodet opp ned, bruke hårspray og evt tuppere det under slik at man ikke ser det er tuppert, hun har sånn hår som det... Ligg unna skum, gele og voks ihvertfall=)

Skrevet

Jeg føner håret opp-ned og sprayer med hårpray etterpå (Elnett)... Ser fint ut med en gang, men så blir det flatt etterhvert :P

Skrevet

Snu hodet opp ned og putt i absurde mengder spray, vent et halvminutt og snu tilbake :) Du blir seende ut som et troll, men volum blir det i alle fall :P

(beklager, men jeg kan ingen andre knep. Håret mitt er lompeflatt bestandig...)

Skrevet

Jeg har sagt det før her. "big sexy hair" En fantastisk sjampoo med ett idiotisk navn til snaue tohundre kroner. Men da har du den lenge. Kjøpes hos frisøren.

Skrevet

Jeg har akkurat det samme problemet som deg:( Men sist jeg var hos frisøren så viste hun meg et nytt produkt som var komt inn. Det er et pudder som man drysser i hårbunnen....hadde ikke tro på dette, men det er helt genialt:) Får skikkelig volum i håret og det holder ut dagen også..Første gang jeg har opplevd å prøvd et produkt som skal gi volum som fungerer på mitt hår.

Skrevet

ser at mange snakker om tupering her og dette produkter fungerer som tupering men uten alt arbeidet:)

Skrevet

Denne lille dingsen er genial: http://www.lookfantastic.com/hair/osis/osis-creatives/osis-dust-it-mattifying-powder.html

Bare ikke bruk for mye, da blir du helt støvete. Jeg får masse volum og kontroll av den. Eneste dummer er at den må tas i helt tørt hår (jeg er ellers typen som løper ut av huset med vått hår hver morgen).

Saltvannspray funker også bra. Skum klarer jeg ikke å bruke i det hele tatt, får bare limstriper i håret.

Skrevet

Nei det støver ikke når det er kont i håret. Produktet heter Chalk

Skrevet

Jeg bruker aldri styling. Men fikk faktisk dobbelt så mye hår (joda:) da jeg hadde den shampooen i hus. Trengte ikke vaske håret hver dag heller. Som nå med en annen shampoo. Skal kjøpe den igjen når jeg får somla meg:)

Skrevet

Har aldri opplevd at det støver men da har jeg nok ikke brukt for mye heller:)

Skrevet

Signerer på at saltvannssprayen og pudderet funker kjempebra! Pudderet er best for skikkelig volum. Jeg har glatt hår, men tar jeg pudderet i så kan jeg ta hånden gjennom håret og få det til å stå rett opp....

Skrevet

når du styler håret skal du overdrive litt. lag det litt større enn du egentlig vil ha det, så når alt er klart og du er på vei ut så er håret perfekt fodi det har detti ned litt. jeg er frisør og har langt tynt hår som nesten er umulig å få volum i. jeg bruker sexed-up fra tigi (catwalk) og root-boosern av samme merke. føner håret opp ned helt til det er tørt, henger med hodet ned til det ikke er varmt lenger.

tenk deg håret ditt som en bit plastik, smelter du det blir det bløtt og mister fasong, når den blir kald og stivner igjen har den forandret fasong. så når håret ditt er vått, og du føner det/tillfører varme, forandrer du fasongen, la det "stivne "der du vil ha det. skjønner??

Skrevet

Hmmm, husker ikke eksakt pris...Men koster nok 250-300 kr på frisørsalong i Norge. Men ser at det er en som har lagt inn en link til et lignende produkt på lookfantastic.com og der får du det nok billigere

Skrevet

Har samme problem her ,men har funnet det perfekte produktet..Ta å kjøp dust it! den er genial .Det er en rød liten boks med pulver som gir samme effekt som om du tupperer håret og det føles ut som om at hårståeende blir tykkere :)

Skrevet

Dette er OSIS Dust It som jeg og flere andre anbefaler lenger ned i tråden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...