Gå til innhold

Lavt BT

mamma til Eirik 7 mnd :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei . Er helt ny her, mamma for første gang og er ca 6.5 uke på vei =) gleder meg enormt mye.

Var til legen her om dagen, og da tok han BT, jeg hadde lavt. 96 /64. har lavt fra før av men ikke SÅ lavt. vet dere noe om hvorfor at jeg kan ha så lavt BT? er det for at fosteret skal ha litt av blodet mitt ?

Er ikke så svimmel eller noe, er sliten men det er jo pga nurket i magen =)

å en ting til, etter min mens termin så skal jeg ha baby 20 ende april, men legen fant ut 6 mai.. skjønner ikke helt hvordan han regnet jeg. men når man får svar på bp så får man mer nøyaktig termin :=)

Lykke til alle sammen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ønsker å regne termin på egenhånd gjør du slik:

Ta dato for første dag i siste menstruasjon. Legg til 7 på dagen og trekk fra 3 på måned. Eks. siste mens 11.06.08 blir termindato 18.03.09.

Skrevet

hei!

noen får bare lavt bt i svangerskap,jeg har hatt det to ganger.godt tips fra min lege var å spise lakris,pandalakris,hever blodtrykket om du blir svimmel og slapp-trøtt:)

lykke til!

Skrevet

Tusen takk for tipset, var sinnsykt svimmel og slapp når jeg våkna i dag. tror jeg fikk bt fall, kaldsvetta og svimmel og kvalm.

Så da skal jeg gå på butikken =)

Skrevet

Så lenge man ikke har noen problemer (svimmelhet, etc), så er det KUN en fordel å ha lavt blodtrykk!

Det blir jo større blodvolum, men det har ikke så veldig stor innvirkning på blodtrykket. Det kan derimot ha en innvirkning på blodprosenten (den blir lavere, fordi det er større blodvolum, og derfor færre celler per ml. Derfor er det viktig å sjekke jernlager og hb)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...