Gå til innhold

Dere som er gravide :) Hva spiser dere? Håper mange svarer ;)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei hei

Jeg har bestandig vert avhengig av cola zero, pepsi max osv da jeg ikke liker kaffe eller te, men da jeg var ca 7-8 uker på vei fikk jeg helt stygga til alt av brus, nå går det kun i vann me isbiter å sitronskive oppi, NAMME!! ( sambo er i sjokk, men gosjameg hvor lite brus vi kjøper inn nå hehe )

Har heller ikke spesielt lyst på søtsaker mer, men det er jo bare bra, spiser masse frukt i stede :o))

Håper egentlig det fortsetter sånn fremover, bare jeg ikke har fått stygga til biff da det er favoritten( har ikke testa det ut enda)

Er 11 uker på vei i dag :o)

Skrevet

Jeg er egentlig ikke så sulten...vanligvis ville is eller sjokolade falle i smak for min del,men nå vet jeg ikke om noe mer motbydelig....

Så det jeg ikke spiser er det meste,er ikke kvalm-men eier ikke matlyst! Så det jeg spiser tvinger jeg i meg nesten

Skrevet

Jeg er kvalm, uggen og har ikke særlig matlyst frem til lunsj, men blir dårlig av ikke å spise også,så frem til lunsj går det mest i vannmelon. Ellers er det veldig opp og ned med hva jeg bare MÅ ha og hva jeg absolutt IKKE klarer.I helgen måtte jeg bare ha kyllingfilet. Nå spyr jeg bare ved tanken. I dag bare måtte jeg bare ha pølse og potetmos. Spiser vanligvis aldri pølser.. Ikke så lett å planlegge midagsmåltidene kan man si :-)

Skrevet

Så artig lesing, hehe. Jeg satte inn ett egg i går :) og fikk beskjed om å holde meg unna kaffe, melk, for mye salt og for mye sukker. Og minst mulig ferdigmat. Lurer på om dette bare er en myte, eller om det er noe i det? :)

Skrevet

vel, drikker ikke kaffe, men det er mye koffein i cola, og jeg hadde ikke klart den listen din;) I første svangerskap var jeg avhengig av cola, melk, appelsin juice, vanilje is m sjokolade saus, salt potetgull/popcorn og sjokoladekake- ikke alt på en gang, men spredd utover svangerskapet, men det var jo ingen grenser. Spiste mye gulrot, eple og skiver med leverpostei og agurk også da;)

Ser ut som om det blir noe av det samme denne gangen + fiske kaker på skive med agurk;) (har nettopp dyttet i meg 6skiver med det nå;p)

Skrevet

Dilla på knekkebrød med mye smør (bremykt!!!) og hvitost.

Jordbær...trist at sesongen er ferdig;(

Sjokolademelk!!! MMMMMmmmMMMMM

Goldfish (i potetgullhylla...tørt og salt, supert for kvalmen)

Pærer! Favorittfrukten.

Havrefras med mye melk!

Greier IKKE å spise:

Salat (Ugh...smaker sjitt og papp)

Bløt mat (gryterett, lasagne, lapskaus)

Søt varmmat (pannekaker, grøt)

Skrevet

Jeg har fått dilla på fersken, det fikk jeg med førstemann også, men det var midt på vinteren og umulig å oppdrive.. merkelig egentlig for de dyrkes vel ikke akkurat i norge?? Ellers må jeg også ha Funlight sin I

iste med fersken.. (den som er ferdig blandet.. ikke saften)

Jeg er vanligvis veldig glad i pepsi max, men det funker ikke så bra lenger, den er for søt.. litt bedre med cola zero av en eller annen grunn, men helst ikke brus.. det blir som sagt iste eller vann/farris.. gjerne med lime oppi.. (har jeg aldri brukt før..)

Spiser... tja.. spiser egentlig lite.. småkvalm inni mellom og resten av tiden rett og slett dårlig matlyst. Jeg håper dette holder seg.. gikk veldig mye opp i forrige svangerskap og det MÅ jeg unngå i dette.. pga bekkenet.. har liksom en gutt på 2 som trenger mamman sin..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...