Tine+Lillemor Skrevet 27. august 2008 #1 Skrevet 27. august 2008 Dere som har født før, hva finner man på for å få tiden til å gå når riene er igang men det fremdeles er for tidlig å dra på sykehuset? Ser for meg at den ventetiden kan bli laaaaang!
*Lissi* Skrevet 27. august 2008 #2 Skrevet 27. august 2008 De to siste gangene har jeg pakket ferdig baggen og dusjet. Alt jeg har rukket siden begge fødslene tok under to timer. Den første gangen dusjet jeg, såg tv og slappet av i sengen med sambo.
anni ke n - med ny baby Skrevet 27. august 2008 #3 Skrevet 27. august 2008 Greit aa ta en dusj, ja... Og kanskje barbere litt hvis du foeler for det (har jeg tenkt aa gjoere i hvertfall). Ellers er det lurt aa forsoeke og slappe av og proeve aa sove (!), men de faerreste klarer det...
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 27. august 2008 #4 Skrevet 27. august 2008 Jo, det gikk egentlig ganske fort da...men med første så våknet jeg kl 7, da visste jeg at det var igang. Var litt rundt omkring jeg, på butikken og kjøpte litt mer babyklær, også så jeg litt på tv og slappet av. Kl16 hentet jeg sambo på jobben, da var det såpass vondt at han fikk kjøre hjem. Ringte føden kl18 og var på sykehuset kl21. kl 3 på natta var hun ute. Skjønner ikke hvorfor jeg var så rolig, men var det da:) hadde regelmessige rier hele tiden. Med nr 2 hadde jeg veninner på besøk nesten hele kvelden, sambo var en dagstur i sverige (som jeg skulle vært med på, men ikke orket) så var litt nervøs siden det var nr 2. Da startet det ca kl14 og vi var på sykehuset kl 2 den natta. Det var mest tullerier men fikk lov og bli for det, kl 15 dagen etter da satt det virkelig igang og kl 19 var hun ute;) Like rolig denne gang;) Så da får vi se hvordan det blir med sistemann;)
Gjest Skrevet 27. august 2008 #5 Skrevet 27. august 2008 Det kan jo ta kort tid også, men min fødsel var laaaang Jeg tuslet litt rundt hjemme, laget og spiste middag, ryddet opp etter middag og litt ellers i huset, begynte å se en film, prøvde å sove litt (gikk ikke) dusjet, sminket meg og shavet alle kriker og kroker + tok på neglelakk hehe (av alle ting). Er bare å ta tiden på riene å se hvordan de kommer, og når de blir regelmessige og varer så og så lenge så ringer du føden Er nok mange som drar inn med en gang de kjenner noe men jeg så ikke helt vitsen med det da, man risikerer jo bare å bli sendt hjem igjen eller å måtte sitte på sykehuset å kjede vettet av seg.
Herkules Skrevet 27. august 2008 #6 Skrevet 27. august 2008 Jeg hører om dem som er på butikken, vasker huset, rydder og går turer med rier. Jeg har født før og har tydelig vis ikke helt samme erfaring som dem kl 02.17 ringte jeg min mann og klaget over at jeg ikke fikk sove. og kl 03.00 fikk jeg min første rie. Fra da av var det ikke snakk om å gjøre noe som helst . Jeg gikk rett inn i fødsel med sterke effektive rier, ikke snakk om at jeg hadde kunnet befunnet meg ut blandt folk, ei heller tatt en dusj. Jeg befant meg allerede på sykehuset så jeg slapp unne vurderingen om når drar jeg Jeg er derfor skrekkelig spent på hvordan det blir denne gangen, tror ikke jeg tør annet en å reise til sykehuset
babygullz <3 vilde Skrevet 27. august 2008 #7 Skrevet 27. august 2008 Snakket med jordmor om dette i dag.. hun anbefalte å slappe av mellom riene, ta en dusj, og eventuelt sove. Samle opp krefter til fødselen
mammamy Skrevet 28. august 2008 #8 Skrevet 28. august 2008 De to forrige gangene har jeg gått tur, sett på TV, gått rundt i huset hver gang jeg har hatt ei ri. Denne gangen er jeg redd det ikke blir noen tur på meg p.g.a. bekkenplager.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 28. august 2008 #9 Skrevet 28. august 2008 jeg fikk rier kl 01 på natta. lå da en stund i senga, prøvde å slappe av. så ble det litt verre, begynte å ta tiden. måtte stå opp, orket ikke å ligge der. var litt på stua... ringte føden. synes det ble verre og verre, men fortsatt uregelmessige rier. dro på sykehuset kl 5.30 ca. var på føden kl 6, de sa først at de ikke trengte å sjekke åpning enda... var nok en stund igjen. men akkurat da følte jeg pressetrang, så de sjekket og jeg hadde full åpning, og kevin ble født 6.30 ) jeg kunne absolutt ikke ha shoppet, vasket, sett på film osv. det ble liksom så intenst med en gang at jeg klarte ikke å tenke på noe annet. timene gikk kjempefort!
Tulte, 07,08,mai 11,Fødeklar Skrevet 28. august 2008 #10 Skrevet 28. august 2008 Hehe sist var jeg helt overbevist om at det var maserier jeg hadde fått.Var nemlig hos leg en dagen før og da var det ikke antydning til modning så han sa at det neppe skjedde neste dag iallefall - og at jeg faktisk var nærmere fødsel noen mnd tidligere pga mye kynnere...Så da jeg våknet lørdag morgen med trykk i ryggen hver gang magen strammet seg som ved kynnere så tenkte jeg at det måtte være dette som var maserier:) Så vi dro rundt på shoping til det nye huset og hadde middagsbesøk og greier. Hyppigheten økte på og det samme gjorde taket i ryggen - så jeg var spent på hvor lenge jeg skulle gå med dette....For etter legebesøket dagen før kunne det jo ikke være rier.Var ikke såå vondt heller.Helt til halv 8 på kvelden vurderte vi å dra å treffe noen venner på kvelden men måtte da innse at det ville bli litt vel vanskelig å skjule smertene for andre da...Hadde da beg å ta tiden også som lå på 7 min mellom så gikk vel opp for oss etterhvert at det kanskje var noe på gang likevel....Dro ned på sykehuset halv ti og dattera vår ble født rett før midnatt:) Håper jeg er like heldig med fødselen denne gangen:) Mannen min var overbevist om at vi kom til å bli sendt hjem igjen når vi dro ned - men på første sjekk var det 4 cm som iløpet av sjekken ble 6 cm åpning:) Jeg hadde sett for meg store deler av natta med sterke smerter - så var veldig positivt overrasket når det gik så fort : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå