Gå til innhold

SE OPP FOR VIRUS JENTER PÅ PC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere en e.mail om Postkort fra Hallmark eller et postkort fra en venn ,slett det fort og slå av pc.Det er et nytt virus som ikke lar seg fjerne den tar hard disken din ,kryperer alt og sender det til den personen som har sendt deg den .Den personen får vite alt om deg ,bank kontoer alt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man bør passe seg for denne trojaneren, men så alvorlig som du skisserer her er den ikke.

Skrevet

Nja, er du sikker på det er så drastisk??

De store antivirusleverandørene nevner det det knapt nok i sine advarsler. Symantec sier ingenting om det i det hele tatt, McAfee sier det har Low Risk.

Det mest plagsomme med dette er alle mailene som til stadighet kommer om hvor farlig det er. Det er jo reine spammen.

Skrevet

Jeg har ikke antivirus på min pc. Har rett og slett sett meg lei på alt det blokkerer. Har flere pc er som sammarbeider hjemme og to nettverk. Men når det er sagt har jeg ikke hatt et virus på 2 år. Bare å være en smule kritisk.

Skrevet

Hehehe, det hørtes skummelt ut....

Jeg tror ikke vedkommede får vite alt om meg så fort viruset er installert, må være en form for keylogger elns.

Og de aller fleste antivirusprogrammer vil reagere på dette. Er det en trojan vil antivirusprogrammet stort sett kjenne det igjen i koden til viruset og det vil automatisk sette det i karantene (så fort virusdatabasen er oppdatert). Dessuten er det uansett dumt å laste ned/installere ting du får på mail fra folk du ikke kjenner.

Og hvorfor i all verden skal et datavirus kryptere filer du har på harddisken? Heh... Det gir ingen mening i det hele tatt.

Kan du sende meg en link til et sted hvor det står mer om dette, eller er det bare noe du har hørt?

Skrevet

Jeg har ikke peil på pc,var en mail jeg fikk fra ei venninne.Skulle visst være noe dritt ,men da er det jo tydelig ikke noe å bry seg om ,etter det jeg har lest her

Skrevet

jo dette så TOLI sier er faktisk sant..

men nå har du hvertfall advart folk yoli ,så kan folk gjøre som de vil..så kan de bare sitte der med ødelagt pc,bare fordi de lo av deg..

takker for infoen jeg..selv om jeg har fått mail om dette selv..

Skrevet

Viruset i denne form for e-poster er vel all trafikken som genereres på nettet, samt at mailservere går fulle av *drittmail*!

Tenk deg hvor mange minutter av folks arb.tid som går med til denne møkka her, og gang det med antall som får denne eposten i innboksen sin?

Når sånne e-poster kommer til min inboks, blir jeg intet mindre enn irritert (samme gjelder de evinnelige kjedebrevene - du dør og en geit spiser opp plenen din dersom du ikke sender denne til 90 andre...) osv..

Folk er så jævla ukritiske til å sende spam - måtte spammere brenne et visst sted!!

Skrevet

Orddeling er noe man må passe seg for. Eller; ord deling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...