Gå til innhold

Grunn til bekymring? Bekymra og full av hormoner.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er tredjegangsfødende og 24+2 i dag. Men kjenner utrolig lite liv. har slitt lenge med høy puls (mellom 80-120) og legen forstår ikke hvorfor den er så høy. Trodde først det kom av lite folat i kroppen, men etter 2 mnd med det var pulsen fortsatt høy. Etter nye blodprøver fant hun ut at jeg hadde lite av folat (igjen!), B6 og B12. Har gått på disse tablettene i 3 uker nå, men fortsatt like høy puls, OG legen stiller seg uforstående...

Magen har vokst masse, og tror jeg nå ligger utenfor den grønne feltet på SF-mål.

Etter hvor langt jeg er kommet burde jeg vel kjent de tydelige sparkene?? Jeg har kjent de tidligere, men nå i det siste er det helt stille. Hjelper ikke om jeg legger meg ned, drikker saft eller dytter på magen..

Skal til jordmora i morgen, og tanken har slått meg at hun sender meg til sykehuset på ultralyd. Har hørt hjertelyden når jeg har vært hos legen. (noe jeg har vært ca hver uke den siste mnd pga pulsen) men er bekymret når jeg tidligere har kjent gode bevegelser og nå er det ingenting. Innimellom bittelitt bobling, men i dag har det ikke vært noe som helst!

Grunn til bekymring???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan desverre ikke svare deg på om du har grunn til bekymring,men jeg tenker at puls mellom 80-120 ikke er unormalt høyt?? Jeg ligger alltid et sted mellom 110-120 på kontroller. Har aldri fått kommentar på at det er høyt... Men det kommer vel kanskje ann på utgangspunktet (om du er godt trent feks)?Er vel værre om undertrykket er høyt...

Lykke til i morgen:-)

Skrevet

legen reagerte da pulsen plutselig var på 113. Blodtrykket var greit. Og etter det har hun tatt masse blodprøver og pulsen er fortsatt høy. Hun reagerte ikke på de første kontrollene, så da var vel ikke pulsen så høy da.. vet ikke jeg...

har i tillegg kjent smerte helt øverst i magen, glemte å nevne det isted. Skikkelig ømt og ubehagelig.

Skrevet

Har det på samme måte, pulen er somregel høy, når blodtrykket er lavt, og trenger ikke ha noe med mangler og gjøre, jeg har ingen mangler! Kjenner en del bekymring pga det samme som du beskriver, men må bare trøste meg med at legen mener alt er bra!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...