Gå til innhold

Rare lyster

lisasmurf med 2 herlige små

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har litt lyst å høre folks rare eller ikke så rare lyster.

I begynnelsen av svangerskapet MÅTTE jeg ha lys lappskaus. Spiste en boks om dagen omtrent.

Nå har jeg fått helt dilla på grønne epler, det er ikke egentlig så rart i seg selv, men problemet er at jeg er super allergisk mot epler... MEN jeg har gudskjellov funnet ut at hvis man skreller og koker eplene i ett minutt så går det bra. Så hver morgen koker jeg to tre epler som jeg koser meg med i løpet av dagen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For noen uker siden hadde jeg dilla på ribberull-pålegget. Har aldri likt det før, men plutselig fikk jeg dilla. Rakk å spise 3 pakker, så fikk jeg totalt stygga på det igjen, holdt på å spy av den siste skiva med ribberull! =) Så den dillen varte bare i 2 dager...

Nå har jeg ikke dilla på noe spesielt, men er ekstremt tørst. Står tilogmed opp om natta for å drikke vann.

Skrevet

Har hørt om mye rart man kan få lyst på,men jeg har hittil sluppet unna det meste tror jeg.

Har et vanvittig sug etter iskald melk noe jeg sluttet å drikke for noen år siden,så tenker at jeg trenger nok kalsium.

Drikker 3-4 glass til lunsj...he he...

Får plutselig sug etter milkshake,noe jeg vanligvis ikke drikker.

Kjørte forbi macern med mamma i bilen på søndag og vrengte over to filer fordi jeg bare måtte ha milkshake!

Kan tro jeg skremte vettet av mamma...he he:)

Skrevet

Jeg er gal etter fefferoni på glass, altså sånne grønne jalapenos-pepperfrukter... må ha fire fem stykker på toppen av hvert måltid. Før var jeg kakemoms og godtegris, men som gravid har jeg ikke lyst på søtsaker, bare sterk og salt mat, som igjen fører til ekstrem tørste!

Knekkebrød med salami og agurk går ned på høykant!

også er jeg helt koko på lukt. kjæresten min har en ganske intens kroppslukt som jeg kicker veldig på! (skikkelig arbeidskar som lukter MANN), men plutselig kan jeg få brekninger og total aversjon og ønske ham langt unna..

Neste øyeblikk ligger jeg med nesa i armkroken hans og koser meg... sjukt...

Skrevet

Jeg kunne spise oppimot 2 korger nektariner hver dag når jeg gikk med han første, men det gav seg etterhvert, Så hadde jeg ingenting før etter, ja ETTER at jeg hadde fødd. Jeg har aldri likt marsipan, men da bare måtte jeg ha det. kunne spise poser med marsipan til dagen :P Synes det var så rart at jeg skulle få det etter fødslen, andre som har opplevd det??? :)

Skrevet

I førsten av graviditeten, fikk jeg fullstendig dilla på nudler!!! Det måtte være mr lee med kjøttsmak... nå har jeg gått tilbake til min vante avsky mot nudler.

Nå har jeg fått helt avsmak på all varm mat, men elsker grønne epler! Spiser mellom 2 og 6 epler hver eneste dag og lunchen består av ostebriks fra kiwi og grønne epler!

Skrevet

Før jeg blei gravid måtte jeg ha cola zero hver dag. Nå drikker jeg ikke noen drikker med kulsyre.... Hender jeg tar meg en halvliter en lørdag i ny og ne, men syns ikke det smaker noe særlig lenger...

Nå har jeg fått helt dilla på bagett med ost og skinke. Spiser det til lunsj hver dag. hehe :)

Skrevet

Appelsiner, appelsiner, appelsiner!! Minst to for dagen! Men jeg ble kjempeskuffet da jeg kjøpte appelsiner på den lokale Bunnpris-butikken, for de var skikkelig tørr og ikke noe gode. Må være ordentlig sure og saftige!!

Jeg har også fått en helt sinnsyk luktesans. En kveld jeg og samboeren hadde lagt oss og han snudde seg mot meg for å si god natt og gi meg et kyss, holdt jeg på å brekke meg. Da hadde han tatt én røyk i lunsjpausen 10 timer tidligere! Og dusjet og pusset tennene etter jobb! Men røykelukten var der like fullt for meg!

Skrevet

rare lyster ein kan få hehe:) eg har fått dilla på frukt og grønnt...er jo posetivt det:) leste ein plass at visst ein var på dilla etter frukt blei det jente:) ...da eg venta nr 3 hadde eg så dilla på flatbrød at eg kunne spise opp til fleire pakker til dagen( helst sitte inne i ein tørr kjeller med skikklei kjellerlukt og spise desse tørre flatbrøna hehe:)

Skrevet

Tenkte jeg skulle nevne hva min kinesiske svigerinne sa: I Kina sier de at om du har dilla på syrlige ting venter du gutt. Om du har dilla på ting med sterk smak - er det en jente.... Ikke sikkert det stemmer på alle (som med alle kjærringråd, men man vet aldri....)

Skrevet

Har fått dilla på cola som jeg ALDRI før har kunnet utstå. Nå synes jeg det er supergodt.

Tidlig i svangerskapet var det peanøttsmør, salte sukkertøy og rekepizza men nå går det mest i Cola.

Potetgull derimot som jeg alltid har elsket har ikke vært noe fristende etter at jeg ble gravid.

Skrevet

Leverpostei!!! Takk gud for at den finnes... Spiser sikkert 10 knekkebrød med masse leverpostei på om dagen! Til vanlig klarer jeg ikke lukta av leverpostei, men nå er det ingenting som kan måle seg med leverposteien min! Hehe.

Ellers har jeg veldig lyst på frukt og grønt, og vann.. Klarer ikke drikke brus og spise mye godter lenger, blir bare utrolig kvalm og kaster opp. Vil jo si det er litt positivt da;)

Men med tanke på mengden mat jeg spiser er jeg redd jeg blir en elefant før jeg er ferdig med dette svangerskapet! Hehe

Skrevet

"geleeeeeee, finn fram en pakk geleeeeee, så skal du sannelig seeeeeee at denne gravide sluker geleeeeeeee"... sammen med vann m/ appelsinsmak... og heldigvis er det ikke noe annet. sidne jeg er så ufattelig heldig å ha fått sangerskap-matintoleranse, er det jammen ikke så mye annet jeg kan få dilla på:)

har forøvrig skikkelig antidilla på druer og bananer!!! rare greier dette her:)

Skrevet

Jeg melder meg på her med: SURE BOMBER FRA BRYNILD!!!

De er sure utenpå og salte inni - helt nydelige! Utover dette har jeg lyst på sunne ting og orker ikke åpne kjøleskapet uten å brekke meg, selv om vi har vasket det 2 ganger! Aner ikke hva for en lukt jeg reagerer på da ingen andre kjenner noe som helst lukt derfra;)

Skrevet

Jeg fikk enukersdilla på makrell i tomat. Som jeg egentlig ikke klarer lukta på, og sjelden smaken. Og er tilbake der nå igjen.

Nå har jeg bare lyst på DRUER! Og salte godteri.. gjerne sånne harde med pulver i..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...